• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

حسابداری سنتی و حسابداری مدرن در نرم افزار مالی و اداری

حسابداری مدرن در مقابل حسابداری سنتی کدام یک برتری دارد ؟

حتما شما هم تا به امروز به عنوان مدیریت یک کسب و کار ، حسابداری مدرن یا هوشمند به گوشتان خورده است اما این حسابداری مدرن دقیقا چیست ؟ چه کمکی می تواند به کسب و کار کند ؟ آیا برای کسب و کار کوچک من مناسب است ؟ در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت های بین حسابداری سنتی با حسابداری مدرن یا هوشمند بپردازیم و بررسی کنیم که کدام یک برای کسب و کار می توانید بهینه تر عمل کند ؟

قطعا از اهمیت حسابداری در کسب و کار ها با خبر می باشید ، این امر تا حدی مهم می باشد که برای انتخاب یک حسابدار باید بسیار دقت کنید و حسابدار خود را به نحوی انتخاب کنید که گویا شریک تجاری قابل اعتماد خود را انتخاب می کنید .

طی بررسی و تحقیقات معتبری که در آمریکای شمالی انجام شده است تقریبا 50 درصد از مشاغل و کسب و کارهای کوچک که از خدمات حسابداری سنتی یا یک حسابدار سنتی استفاده می کنند تجربه منفی را داشته داشتند یا بهتر است بگوییم حسابداری سنتی باعث تاثیر منفی در کسب و کارشان گردیده است که یک آمار تکان دهنده به شمار می رود . در واقع از آنجایی که مدیریت یک کسب و کار کوچک به مرور زمان فعالیت آن پیچیده تر می شود و بازارهای این نوع از مشاغل به دلایل زیادی بی ثباتی خاصی را دارد ، مدیران و صاحبین این مشاغل باید یک شخصی معتمد و مناسب برای حسابرسی کسب و کار خود بیابند .

نرم افزار مالی و اداری

حسابداری سنتی  :

اکثر مشاغل کوچک در حال حاضر بیشتر از یک حسابدار سنتی استفاده می کنند که معمولا حسابداری را از طریق آشنایان یا دوستان یا جستجوی سریع در اینترنت و سایت های کاریابی پیدا می کنند . این نوع از حسابداران که ما از آن ها به عنوان حسابدار سنتی یاد می کنیم برای مرتب نگه داشتن حساب های شما و ارائه اسناد مالیاتی به سازمان های مالیاتی و قانونی مناسب هستند . هدف آنها معمولا قرار دادن حساب های شما به عنوان یک وضعیت خوب می باشد و با روش های قانونی خودشان و مهارت هایی که دارند کاری می کنند تا مالیات کمتری به کسب و کارتان تعلق بگیرد.

معمولا با حسابداری سنتی می توانید انتظار داشته باشید :

دفاتر و حساب های شما در وضعیت مساعدی قرار بگیرند و مالیات های شما به موقع و با حداقل ترین هزینه ها پرداخت گردد.

رسید ها و پرداختی ها و دریافتیهای سالانه را به شما ارائه می دهند که در صورت لزوم از آن ها هم برای اهداف کسب و کار و هم ارائه های قانونی اسناد میتوانید استفاده کنید.

معمولا این حسابداران به دور روش هزینه خود را دریافت می کنند که در روش اول به صورت ساعتی ، ساعات کاری نیرو حسابدار محاسبه می گردد و بر اساس توافق ذکر شده پرداختی انجام می گردد در روش دوم یک هزینه ثابت سالانه ثبت می گردد که در انتهای سال هزینه های حسابدار به آن پرداخت می شود البته که در این روش اضافی کاری ها مانند زمان های بیشتر صرف شده یا موارد بهینه سازی هزینه های مالیاتی از طرف مدیریت پرداخت می گردد.

سوالات و موارد ناگهانی پیش آمده در کسب و کار را میتوانید از طریق اپلیکیشن های پیام رسان یا تماس مستقیم یا ایمیل از طرف خود با حسابدار سازمانتان مطرح نمایید ، البته که باید توجه داشت این خدمات می تواند به میزان پرداختی مجموعه شما به نیرو حسابداری بستگی داشته باشد و معمولا این موارد و پاسخگویی آن ها توسط حسابدار به صورت توافقی و اضافه کار برای نیرو لحاظ می گردد. همچنین باید در نظر داشته باشید که زمان پاسخگویی این نیرو نمی تواند به صورت آنی و لحظه ای باشد و زمانی را باید برای پاسخگویی در نظر بگیرید.

معمولا حساب های شما از طریق یک نرم افزار مالی و اداری به صورت آفلاین یا آنلاین را کنترل می کنند و از طریق همین برنامه ها حساب های شما را با یکدیگر هماهنگ ( سینک ) می کنند .

نرم افزار مالی و اداری

زمانی که برای اولین بار با یک حسابدار سنتی همکاری خود را آغاز می کنید بررسی کنید که از طریق چه برنامه ای این موارد را انجام می دهند همچنین آفلاین یا آنلاین بودن برنامه استفاده شده می تواند بسیار مهم باشد زیرا سطح دسترسی شما به اطلاعات مالی و داده های مالی را مشخص می کند ؛ به طور مثال ممکن است شما یک فروشگاه کوچک محلی را اداره کنید که در این صورت نیازی به کنترل از راه دور سیستم مالی وجود ندارد و می توان از طریق شبکه داخلی در محل کسب و کار و فروشگاهتان این بررسی های مالی انجام شود پس یک نرم افزار آفلاین هم میتواند برای این کسب و کار مناسب باشد اما گاها شاید یک سازمان بزرگ را مدیریت می کنید و دارای شرکای تجاری هم هستید و شرکای شما نیاز دارند در هر لحظه وضعیت مالی سازمان را بررسی کنند در اینصورت باید از نرم افزار مالی و اداری آنلاین استفاده گردد .

همچنین بررسی کنید که ایا حسابدار سنتی منتخب شما تجربه کاری در زمینه کسب و کار شما را داشته است یا خیر به عنوان مثال مشاغلی مشابه دندانپزشکی و بهداشت و سلامت روش های خاصی برای محاسبه هزینه مالیات دارند در صورتی که حسابدار سنتی شما قبلا تجربه کاری را در این زمینه داشته باشد میتواند باعث صرفه جویی هزینه های زیاد مالیاتی برایتان گردد .

معمولا توصیه می شود یک حسابدار سنتی را پیدا کنید که کسب و کار شما را درک می کند تا توانایی ارائه گزارش های مفید و منظم را داشته باشد . گزارش مالی کلید موفقیت کسب و کارهای کوجک هستند زیرا برای مدیریت کسب و کار وضعیت سلامت اقتصادی سازمان را مشخص می کنند ، در صورتی که حسابدار سنتی نتواند این گزارش های مالی را به صورت مفید و منظم ارائه دهد باعث تصمیم گیری های اشتباه توسط مدیریت در سازمان می گردد که می تواند هزینه های بسیار زیادی را بر دوش سازمان اعمال کند .

حسابداری مدرن چیست ؟

بسیاری از کسب و کار ها پس از اینکه از رویکرد و نحوه کاری حسابداری سنتی را متناسب با نیازهای خود نیافتند ، حسابداری سازمان خود را به سمت حسابداری مدرن یا هوشمند سوق می دهند. با ظهور تجارت الکترونیک ، برنامه های حسابداری توسعه یافته و هوشمند ، پرداخت های لحظه ای آنلاین و فوری ، صورتحساب های دیجیتالی و … تمایل سازمان ها به استفاده از حسابداری مدرن و هوشمند بیشتر و بیشتر می گردد .
خدمات حسابداری مدرن هزینه های ثابت ماهانه یا سالانه را به طور شفاف ارائه می کند که شامل تمامی بخش های مالی سازمان می شود در نتیجه از قبل شما تمامی هزینه های لازم را می دانید که کمک بسیار بزرگی به تصمیم گیری برای سازمان می کند . علاوه بر آن با استفاده از نرم افزار مالی و اداری گزارش هایی از داده های ارائه شما به برنامه به شما می دهد تا تصمیم گیری در رابطه با آینده سازمان نیز آسان تر انجام بپذیرد و از آنجایی که بیشتر این برنامه ها به صورت آنلاین توسعه داده شده اند و قابلیت کار با دستگاه ها ( دیوایس ) های قابل حمل مانند تبلت ها یا تلفن های هوشمند را دارند در هر لحظه می توانید وضعیت مالی سازمان از پرداختی ها تا دریافتی ها را بررسی کنید . همچنین به این علت که پشتیبانی این شرکت های ارائه دهنده نرم افزار مالی و اداری با کسب و کار های بسیاری در تماس هستند تجربه بسیار عالی در اختیار شما در جهت کاهش هزینه ها و هزینه های مالیاتی به شما پیشنهاد می دهند در شرکت افرا سیستم میهن این افتخار را داریم تا با تیم مختصص و کارشناس پشتیبانی خود گام به گام از ابتدای تصمیم گیری برای انتخاب برنامه مورد نظر تا نحوه کار با آن و سوالات شما در کنارتان باشیم جهت تماس با پشتیبانی تنها کافیست ( اینجا ) را کلیک بفرمایید.
ضمنا باید در نظر داشت معمولا شرکت های ارائه نرم افزار مالی و اداری به صورت ماهیانه و یا سالانه ( بسته به انتخاب مشتری ) لایسنس و اجازه دسترسی به برنامه را ارائه می دهند پس در صورت نارضایتی تنها می توان تمدید را انجام نداد و مشکلات حسابداری سنتی برای تسویه حساب و … را برای سازمان نخواهند داشت .
البته که در شرکت افرا سیستم میهن به جهت رفاه حال مشتریان بزرگوار قبل از خرید برنامه در صورت تمایل شما نسخه تستی بدون محدودیت و رایگان را در اختیار شما قرار داده تا تمامی موارد را بررسی بفرمایید . ( جهت مشاهده نسخه تستی و بدون محدودیت و رایگان برنامه اینجا را کلیک بفرمایید . )

نرم افزار مالی و اداری

معمولا با حسابداری مدرن می توانید انتظار داشته باشید :

کلیه حساب ها و دفاتر شما باهم مرتبط و همگام ( سینک ) شده باشد  .

حساب های شما توسط برنامه های هوشمند نرم افزاری بررسی می گردد این مورد علاوه بر دسترسی آسان باعث می شود موارد مالی با نهایت دقت و هم سو با اهداف کسب و کار شما بررسی گردد .

برای بارگذاری ( آپلود ) مدارک مالی خود در هر زمان میتوانید اقدام کنید ( حتی از طریق دوربین دستگاه )

مشخص کردن هزینه ثابت سالانه و هزینه های پنهان سازمان و ارائه گزارش های کاربری برای پیشبرد اهداف سازمان بدون در نظر گرفتن ساعات اضافه کاری و هزینه های اضافی برای آن ( نسبت به حسابداری سنتی )

پشتیبانی سریع و لحظه ای

نتیجه : معمولا حسابداری مدرن در مقایسه با حسابداری سنتی بسیار کارآمد است ، به معنی که صرفه جویی در هزینه های سازمان و کارایی آن شامل پشتیبانی دقیق تر و کارایی بیشتر از لحاظ ارائه گزارش ها و … باعث می شود اطلاعات مفیدتر و دقیق تری به مدیریت کسب و کار ارائه گردد .

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0