• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا چهارشنبه: 8:30 صبح - 16:30عصر - پنجشنبه ها تا 13:30

بسته شرکتهای بازرگانی

بسته نرم افزاری شرکتی

افرا سیستم میهن دارای 16 نرم افزار مالی اداری می باشد که دارای حجم بالایی از فرم ها و اطلاعات می باشد و طبیعتا شرکت ها ملزم به استفاده از تمامی این نرم افزار ها نمی باشند .
ما با استفاده از تجربیات و پروژه های اجرا شده اقدام به دسته بندی نرم افزار ها بر اساس نیاز شرکت ها نموده ایم . این بسته های نرم افزاری شامل نرم افزار های اصلی در گونه های مختلف شرکتها می باشد .
پکیج شرکتهای بازرگانی شامل چند نرم افزار اصلی و فرعی می باشد .
نرم افزارهای اصلی : حسابداری – فروش – خزانه داری
نرم افزار های فرعی : حقوق دستمزد – تدارکات
سایر نرم افزارهای عمومی که در تمامی بسته های نرم افزار امکان انتخاب وجود دارد شامل : اتوماسیون اداری – آرشیو الکترونیکی و فرم ساز می باشد .

حسابداری
خزانه داری
فروش

نرم افزار حسابداری 
سیستم حسابداری بخش عمومی و الزامی تمامی بسته ها می باشد که نقطه پایان تمام رویدادهای مالی می باشد. این نرم افزار دارای دو بخش اصلی می باشد:

  • اسناد و عملیات اسناد
    در این سیستم 4 مرحله ثبتی و 4 نوع سند پیش (سند عمومی ، افتتاحیه ، سند بستن حسابها و اختتامیه ) فرض و تعداد نامحدود نوع سند دلخواه موجودی می‌باشد.
    در مورد 4 مرحله ثبت می توان به ثبت یادداشت ، ثبت موقت ، بررسی شده و دائم اشاره کرد. سند یادداشت در هیچ گزارشی نمی آید و از مرحله ثبت موقت به بالا در تمامی گزارشات نمایش داده می شود.
    سایر مراحل بجز دائم قابل حذف و بازگشت می باشد و اسناد پس از دائم شدن تنها توسط مدیر سیستم قابل اصلاح می‌باشد.
    بستن حسابها شامل بستن حسابهای موقت و دائم است کلیه این عملیاتها براحتی و تنها توسط تعیین چند حساب انجام می‌شود و شما براحتی می‌توانید این عملیاتها را انجام دهید.
    آماده سازی دفاتر کل و معین بخش دیگر عملیاتهای حسابداری می باشد که این نیز براحتی توسط سیستم قابل انجام و آماده سازی می‌باشد.
  • گزارشات حسابداری
    گزارشات این سیستم شامل یکسری گزارشات آماده شامل تراز و دفاتر در تمامی سطوح (گروه-کل-معین و تفصیلی) بوده که بصورت ساده و ترکیبی می باشد.
    گزارشات تحلیلی ، تجزیه سنی و سالانه و یکسری گزارشات قابل طراحی و انتخابی نیز از گزارشات آماده سیستم می باشد.
    گزارشات حسابداری بجز گزارشات اصلی، نیازمند فن حسابداری می باشد. در واقع یک کاربر آشنا به سیستم میتواند در فرم تراز افرا ، انواع گزارشات را در سیستم مشاهده نماید.
    در این نرم افزار قصد این نبوده که با گسترش عناوین گزارشات باعث سردرگمی کاربران شویم. مثلا اگر بخواهیم تک تک ترازها را در گزارشات مجزا بیاوریم. اما در یک فرم تمامی گزارشات تراز و دفاتر را میتوانید دریافت نمایید.

نرم افزار خزانه داری
یک شرکت بازرگانی حتما حجم گسترده اسناد تجاری دارد که دغدغه ثبت صحیح، نگهداری و گزارشات آن باعث نیاز به این نرم افزار شده است. این نرم افزار یکی از بخش های اصلی نرم افزارهای مالی می باشد. وظیفه اصلی نرم افزار خزانه داری ثبت این رویداد ها و ارسال سیستمی سند حسابداری به سیستم حسابداری می باشد. دو بخش اصلی این نرم افزار شامل :

  • عملیات خزانه داری (دریافت – پرداخت) و حسابداری خزانه داری
    عملیات خزانه داری در این سیستم به دو صورت کلی دریافت و پرداخت می باشد که برای هر دو صورت بانک و صندوق قابل اجرا بوده که خود به انواع سند مختلف تقسیم می شود
    دریافت (دریافت وجه نقد ، دریافت چک ، دریافت سفته ، اسناد تضمینی ، تسهیلات ، ضمانت نامه) پرداخت (پرداخت وجه نقد ، پرداخت چک ، پرداخت سفته ، اسناد تضمینی ، تسهیلات ، ضمانت نامه)
    سایر عملیتهای کلی مانند واگذاری ، وصول ، واخواست و حقوق کردن اسناد نیز در این سیستم وجود دارد که توسط کاربران قابل تنظیم و تعریف می باشد
    تمامی عملیاتهای این سیستم می تواند به عنوان سندی در سیستم حسابداری ثبت گردد
    هر کدام از انواع سند دارای قالب چاپ منحصر و قابل طراحی می باشد و امکان دستی یا اتوماتیک کردن نحوه شماره گذاری برای تمامی انواع سند وجود دارد
    برای هر کدام از عملیاتهای خزانه داری در سیستم خزانه قالب سندی تعریف شده که قابل تغییر و اصلاح می باشد . سند حسابداری برای تمامی عملیاتهای چک ، وجوه نقد و اسناد تضمینی چه بانک و چه صندوق قابل صدور ، پیگیری و اصلاح می باشد
  • گزارشات
    در این سیستم انواع گزارشات موجودی بانک و صندوق به تفکیک و کلی بصورت پیش فرض و قابل طراحی وجود دارد . سایر گزارشات اعم از صورتحساب بانکی و ریز اسناد نیز در این سیستم تعبیه شده است . در این سیستم هم امکان تعریف گزارشات دلخواه و قابل طراحی وجود دارد

نرم افزار فروش
قطعا تمامی شرکت های بازرگانی نیاز به نرم افزار فروش دارند زیرا برای فروش یک کالا یا خدمات تاسیس شده است. همچنین الزامات قانونی و مالیاتی نیاز به این نرم افزار را بیشتر نشان می دهد. سیستم فروش علاوه بر ثبت و نگهداری رویداد های فروش، یک ابزار الزامی برای ثبت الزامات قانونی می باشد. نرم افزار فروش دارای دو بخش اصلی می باشد :

  • عملیاتهای اسناد فروش و حسابداری فروش
    اسناد فروش در این سیستم شامل قرارداد فروش ، درخواست فروش ، پیش فاکتور ، حواله فروش ، فاکتور فروش می باشد که کاربران می توانند بنا به نیاز انواع سند جدید تعریف و استفاده نمایند .
    توسط تعریفات اولیه سیستم می توان یک روال اداری بین هر کدام تا صدور فاکتور برقرار کرد. مثال ما می توانیم بر مبنای پیش فاکتور مشتری قرارداد بسته ، بر مبنای قرارداد فاکتور صادر کرد و یا بر مبنای پیش فاکتور ، فاکتور صادر کرد .
    در صورت استفاده از سیستم بصورت مبنا دار نیاز به ورود اطلاعات در هر قسمت نیست و تمامی اطلاعات از اولین سند مبنا دریافت و تا آخر ادامه پیدا می کند و امکان اشکال در ورود اطلاعات به حداقل می رسد .
    در این سیستم سند اعلامیه قیمت نیز وجود دارد که می توان با تعریف اعلامیه های قیمت و شرایط آن دیگر نیازی به ورود اطلاعات قیمت در هیچ قسمتی نداشته باشیم
    هر کدام از اسناد فروش دارای 3 قالب پرینت متفاوت و منحصر می باشد که هر کدام دارای قابلیت طراحی و سفارشی کردن دارد
    امکان دستی یا اتوماتیک کردن نحوه شماره گذاری برای تمامی انواع سند وجود دارد
    در این سیستم می توان برای تمامی اسناد فروش سند حسابداری بصورت تک تک یا تجمیعی صادر نمود . شرح آرتیکهای سند و انواع حسابها کاملا توسط کاربر قابل تعریف می باشد
  • گزارشات
    گزارشات این سیستم نیز شامل یکسری گزارشات آماده شامل گزارشات فروش مشتری ، مرکز فروش ، کالا ، واسطه و گروهبندی مشتریان و سایر گزارشات قابل طراحی می باشد

این نرم افزار قابلیت ارسال سیستمی اطلاعات به سامانه مودیان و سامانه معاملات فصلی را دارا می باشد