📦 نرم‌افزار و سیستم انبار 

انبار در هر سازمان، صرف‌نظر از مقیاس آن، یکی از بخش‌های اصلی به حساب می‌آید. این بخش نقش مهمی در واحدهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی ایفا می‌کند و عمده دارایی یک سازمان معمولاً موجودی کالاهای آن است. اداره کردن این بخش، به دلیل پیچیدگی‌ها و هزینه‌های زیاد، نیاز به روش‌های بهینه و سیستم‌های دقیق دارد. سیستم انبار، در ساده‌ترین حالت، سامانه‌ای برای ثبت رسیدها و حواله‌های کالا است، اما در نگاه نوین این سامانه شامل بخش‌های وسیع‌تری همچون انبار چند سطحی، روش‌های قیمت‌گذاری اسناد، و مسائل مالیاتی می‌باشد.

📊 آشنایی با نرم‌افزار و سیستم انبار افرا 

سیستم انبار افرا شامل سه بخش اصلی است:

۱.اطلاعات پایه

۲.عملیات‌های انبار

۳.گزارشات

 

۱. اطلاعات پایه (کالاها، انبارها، طبقات حساب) 

در این سیستم، کالاها با کدینگ و اطلاعات تکمیلی قابل تعریف هستند و در طبقات حساب مختلف قرار می‌گیرند. این تقسیم‌بندی به‌منظور محاسبه دقیق بهای تمام شده انجام می‌شود. هر شرکت می‌تواند نحوه محاسبه قیمت تمام شده کالاها را برای هر انبار جداگانه انجام دهد یا به‌طور کلی در مؤسسه محاسبه کند. انبارها می‌توانند به شکل‌های مختلفی از جمله انبارهای عادی، ضایعاتی، نیمه‌ساخته و سایر تعریف شوند.

 

۲. عملیات‌های اسناد (وارده، صادره)، قیمت‌گذاری اسناد و حسابداری انبار

در این سیستم، اسناد به دو دسته‌بندی کلی و ۵۰ زیرمجموعه کوچک‌تر تقسیم می‌شوند که این امر به کاربر کمک می‌کند تا اسناد حسابداری را به‌طور دقیق‌تری مدیریت کند. هر سند انبار قالب چاپی خاصی دارد که کاملاً قابل طراحی و سفارشی‌سازی است. علاوه بر این، امکان شماره‌گذاری اتوماتیک برای تمامی انواع سند فراهم است.

اسناد وارده (که موجودی انبار را افزایش می‌دهند) شامل خرید داخلی، خرید خارجی، دریافت از تولید و دریافت امانی می‌باشند.

اسناد صادره (که موجودی انبار را کاهش می‌دهند) شامل مصرف مرکز، مصرف پروژه، برگشت از خرید و تحویل به فروش می‌شوند. این امکان وجود دارد که اسناد جدید تعریف شده و در سیستم استفاده شوند.

 

۳. انبارگردانی (صدور تگ و شمارش انبار) 

شرکت‌هایی که دارای سیستم انبار هستند، در بازه‌های زمانی مشخص (معمولاً هر ۶ ماه یا یک سال) اقدام به شمارش کالاها می‌کنند. این عملیات به‌عنوان انبار گردانی شناخته می‌شود و شامل کنترل فیزیکی موجودی انبار و بررسی مغایرت‌ها است. سیستم انبار افرا امکان تعریف دوره‌های انبارگردانی، تخصیص کالاها به این دوره‌ها، صدور تگ‌های شمارش و ثبت نتایج شمارش را فراهم می‌کند.

 

۴. گزارشات

گزارشات سیستم انبار افرا شامل گزارشات کنترلی، ریز اسناد به تفکیک طرف مقابل سند، انبار و طبقه حساب، و موجودی کالا در انبار یا طبقه حساب در بازه‌های زمانی دلخواه است. علاوه بر گزارشات آماده، این سیستم امکان طراحی و سفارشی‌سازی گزارشات مختلف را برای کاربران فراهم می‌کند.

سایر نرم افزارهای افـــرا

نرم افزار دارائی ثابت(اموال)
نرم افزار انبار
نرم افزار تدارکات(داخلی|خارجی)
نرم افزار منابع انسانی
نرم افزار خزانه داری(دریافت و پرداخت)
نرم افزار فروشگاهی
نرم افزار فروش
نرم افزار حسابداری مالی
حقوق دستمزد
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x