• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا چهارشنبه: 8:30 صبح - 16:30عصر - پنجشنبه ها تا 13:30

بسته پیمانکاری

بسته پیمانکاری

در شرکتهای پیمانکاری تنوع نرم افزاری نسبتا بالا می باشد . اگر فعالیت پیمانکاری همراه با عملیات عمرانی باشد با تعداد نرم افزار های بیشتری نسبتا به خدماتی روبرو می شویم . با این حال نمیتوان برای تمامی شرکتهای پیمانکاری از نرم افزار های مشخصی استفاده نمود .
بخش اصلی و عمده پیمانکاری ثبت و نگهداری قرارداد ، صورت وضعیت و پرداخت های قرارداد ها می باشد که در تمامی شرکتهای پیمانکاری ضروری می باشد . در شرکتهای با فعالیت عمرانی ، سیستم انبار و دارائی ثابت نیز ضروری می باشد .
بطور عمومی می توان نرم افزار اصلی و فرعی را اینگونه تعریف نمود :
نرم افزارهای اصلی : حسابداری – پیمان مدیریت – خزانه داری
نرم افزار های فرعی : منابع انسانی و حقوق دستمزد – دارائی ثابت – تدارکات
سایر نرم افزارهای عمومی که در تمامی بسته های نرم افزار امکان انتخاب وجود دارد شامل : اتوماسیون اداری – آرشیو الکترونیکی و فرم ساز می باشد.

نرم افزار حسابداری
نرم افزار پیمان مدیریت
نرم افزار خزانه داری

نرم افزار حسابداری 
بخش عمومی تمامی نرم افزارها، سیستم حسابدرای می باشد. تمامی رویدادها چه مستقیم و چه از طریق زیر سیستم در این سیستم ثبت می شود. دو بخش اصلی نرم افزار حسابداری شامل :

  • اسناد و عملیات اسناد
    در این سیستم 4 مرحله ثبتی و 4 نوع سند پیش (سند عمومی ، افتتاحیه ، سند بستن حسابها و اختتامیه ) فرض و تعداد نامحدود نوع سند دلخواه موجودی می‌باشد.
    در مورد 4 مرحله ثبت می توان به ثبت یادداشت ، ثبت موقت ، بررسی شده و دائم اشاره کرد. سند یادداشت در هیچ گزارشی نمی آید و از مرحله ثبت موقت به بالا در تمامی گزارشات نمایش داده می شود.
    سایر مراحل بجز دائم قابل حذف و بازگشت می باشد و اسناد پس از دائم شدن تنها توسط مدیر سیستم قابل اصلاح می‌باشد.
    بستن حسابها شامل بستن حسابهای موقت و دائم است کلیه این عملیاتها براحتی و تنها توسط تعیین چند حساب انجام می‌شود و شما براحتی می‌توانید این عملیاتها را انجام دهید.
    آماده سازی دفاتر کل و معین بخش دیگر عملیاتهای حسابداری می باشد که این نیز براحتی توسط سیستم قابل انجام و آماده سازی می‌باشد.
  • گزارشات حسابداری
    گزارشات این سیستم شامل یکسری گزارشات آماده شامل تراز و دفاتر در تمامی سطوح (گروه-کل-معین و تفصیلی) بوده که بصورت ساده و ترکیبی می باشد.
    گزارشات تحلیلی ، تجزیه سنی و سالانه و یکسری گزارشات قابل طراحی و انتخابی نیز از گزارشات آماده سیستم می باشد.
    گزارشات حسابداری بجز گزارشات اصلی، نیازمند فن حسابداری می باشد. در واقع یک کاربر آشنا به سیستم میتواند در فرم تراز افرا ، انواع گزارشات را در سیستم مشاهده نماید.
    در این نرم افزار قصد این نبوده که با گسترش عناوین گزارشات باعث سردرگمی کاربران شویم. مثلا اگر بخواهیم تک تک ترازها را در گزارشات مجزا بیاوریم. اما در یک فرم تمامی گزارشات تراز و دفاتر را میتوانید دریافت نمایید.

اطلاعات پایه (معرفی کارفرما و پیمانکاران)
اطلاعات پایه این سیستم شامل معرفی کارفرما و پیمانکاران – معرفی فیلدهای فرم ها – تعریف ساختار صورت وضعیت و صورتحساب می باشد

تعیین روش محاسبه فیلدها در فرمها (توافق نامه – قرارداد – صورت وضعیت )
با توجه به تنوع در پیمانکاری در این سیستم امکان افزودن فیلدهای جدید به تمامی فرمها وجود دارد که بتوان در گزارشات ، محاسبات و اسناد حسابداری استفاده نمود
در این سیستم می توان انواع روش محاسباتی تعریف و برای تمامی فیلدها فرمول محاسباتی دلخواه تعیین کرد

ثبت توافق نامه ، قرارداد و صورت وضعیت
مراحل سیستم بصورت
1- معرفی توافق نامه ها – تعیین اطلاعات ضریب بالاسری – تمدید – تضمین و سایر
2- ثبت قرارداد با پیمانکار بر اساس توافق نامه و ثبت اطلاعات تضمین – مفاصا – تمدید و سایر
3- ثبت صورت وضعیت های قرارداد صدور صورتحساب و صدور نامه های مرتبط
4- تنظیم و ارسال اسناد حسابداری صورت وضعیت ها طبق تعاریف کاربر

گزارشات
در این سیستم امکان گزارش لیست توافق نامه ها ، قراردادها ، صورت وضعیت ها ، صورت حسابها – آخرین وضعیت قراردادها و صورت وضعیت ها – حساب کارفرمایان و پیمانکاران و سایر گزارشات قابل طراحی وجود دارد

نرم افزار خزانه داری
یک شرکت پیمانکاری حجم گسترده اسناد تجاری دارد که دغدغه ثبت صحیح، نگهداری و گزارشات آن را دارد. این نرم افزار یکی از بخش های اصلی نرم افزارهای مالی می باشد. وظیفه اصلی نرم افزار خزانه داری ثبت رویداد های بانکی و اسناد و ارسال سیستمی سند حسابداری به سیستم حسابداری می باشد. دو بخش اصلی این نرم افزار شامل :

  • عملیات خزانه داری (دریافت – پرداخت) و حسابداری خزانه داری
    عملیات خزانه داری در این سیستم به دو صورت کلی دریافت و پرداخت می باشد که برای هر دو صورت بانک و صندوق قابل اجرا بوده که خود به انواع سند مختلف تقسیم می شود
    دریافت (دریافت وجه نقد ، دریافت چک ، دریافت سفته ، اسناد تضمینی ، تسهیلات ، ضمانت نامه) پرداخت (پرداخت وجه نقد ، پرداخت چک ، پرداخت سفته ، اسناد تضمینی ، تسهیلات ، ضمانت نامه)
    سایر عملیتهای کلی مانند واگذاری ، وصول ، واخواست و حقوق کردن اسناد نیز در این سیستم وجود دارد که توسط کاربران قابل تنظیم و تعریف می باشد
    تمامی عملیاتهای این سیستم می تواند به عنوان سندی در سیستم حسابداری ثبت گردد
    هر کدام از انواع سند دارای قالب چاپ منحصر و قابل طراحی می باشد و امکان دستی یا اتوماتیک کردن نحوه شماره گذاری برای تمامی انواع سند وجود دارد
    برای هر کدام از عملیاتهای خزانه داری در سیستم خزانه قالب سندی تعریف شده که قابل تغییر و اصلاح می باشد . سند حسابداری برای تمامی عملیاتهای چک ، وجوه نقد و اسناد تضمینی چه بانک و چه صندوق قابل صدور ، پیگیری و اصلاح می باشد
  • گزارشات
    در این سیستم انواع گزارشات موجودی بانک و صندوق به تفکیک و کلی بصورت پیش فرض و قابل طراحی وجود دارد . سایر گزارشات اعم از صورتحساب بانکی و ریز اسناد نیز در این سیستم تعبیه شده است . در این سیستم هم امکان تعریف گزارشات دلخواه و قابل طراحی وجود دارد