• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

فناوری در حسابداری و مزایای آن

فناوری در حسابداری و مزایای آن

فناوری در حسابداری ، فرآیندهای حسابداری را متحول کرده است و به کسب و کارها قدرت می دهد تا عملیات کسب و کار خود را با افزایش کارایی ، دقت و امنیت افزایش دهند  نوآوری در اتوماسیون، یادگیری خودکار ماشین ، محاسبات ابری ، داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل و بلاک چین در حال تغییر شکل فرآیندهای حسابداری با ارائه مزایای اضافی می باشند .

نوصیه می شود در صورتی که با مفاهیم عنوان شده در بالا آشنایی ندارید از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) از مقاله ” فناوری در حسابداری ” بازدید بفرمایید .

افزایش کارایی و دقت در فرآیندهای حسابداری :

اتوماسیون کارهای دستی ، مانند وارد کردن داده ها و تطابقاسناد و مدارک ، زمان کاری را کاهش می دهد و خطاهای داده ها و اطلاعات را به حداقل می رساند . نرم افزار حسابداری کنترل بیشتری روی سوابق مالی به کسب و کارها می دهد و دقت و امنیت داده ها را هم بهبود می بخشد .

فرآیندهای حسابداری ساده :

مهاجرت به برنامه های دیجیتال ، فرآیندهای حسابداری را ساده و بهبود می بخشد و به طور قابل توجهی سرعت کارهای معمول را افزایش می دهد . اتوماسیون سختی و طاقت فرسا بودن فرآیند های تکراری وارد کردن دیتاها و داده های مالی توسط نیروی انسانی را از بین می برد و گردش کار را کمتر خسته کننده می کند و به حسابداران اجازه می دهد تا بر فعالیت های با ارزش بالاتر مانند تصمیم گیری در خصوص محقق شدن اهداف پیش روی سازمان متمرکز شوند .

ارائه دیدگاه از کسب و کار به صورت لحظه ای :

نرم افزار حسابداری یک نمای جامع را به صورت لحظه ای از عملکرد مالی یک کسب و کار ارائه می دهد . این دیدگاه ها تصمیم گیری سریع و توانایی سرمایه گذاری در فرصت های جدید یا رسیدگی سریع به مسائل را در سازمان امکان پذیر می سازند .

مشاهده داده ها به صورت لحظه ای :

فناوری حسابداری موانع دسترسی به اطلاعات را از بین می برد و به حسابداران دسترسی ایمن و کامل به تمام داده های مشتری مربوطه را فراهم می کند که منجر به حدس و گمان کمتر ، دقت بیشتر و توانایی نتیجه گیری با ارزش برای سازمان می شود .

فرآیند تطبیق :

یکی از مزایای کلیدی ادغام فناوری در حسابداری ، تطبیق ساده صورت های بانکی می باشد . نرم افزار حسابداری به طور یکپارچه با حساب های بانکی متصل می شود و دسترسی مستقیم به صورتحساب های بانکی را در رابط نرم افزار فراهم می سازد . علاوه بر این و تطبیق خودکار تراکنش‌های بانکی را تسهیل می‌کند و فرآیند سنتی زمان ‌بر در این خصوص را ساده می ‌کند .

صرفه جویی در هزینه :

سیستم های حسابداری مبتنی بر فضای ابر با کاهش هزینه های فناوری اطلاعات و بهبود بهره وری به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کنند . اتوماسیون وظایف تکراری ، متخصصان حسابداری را قادر می‌سازد تا بر فعالیت‌های با ارزش بالاتر تمرکز کنند و هزینه‌های منابع را کاهش دهند .

فناوری در حسابداری

گزارشگری مالی ساده :

نرم افزار حسابداری تخصصی وظایف پیچیده و حساس به زمان مانند تهیه صورت حساب های مالی ، ایجاد ترازنامه و تهیه صورت سود را ساده می سازد . نرم افزار حسابداری مدرن این فرآیندها را با گردآوری یکپارچه داده ها از منابع مختلف ساده کرده است و تنها با چند کلیک امکان تولید گزارش های جامع را فراهم می کند .

امنیت تقویت شده :

نوآوری های فناوری در حسابداری ، از جمله رمزگذاری پیشرفته ، احراز هویت چند عاملی و ذخیره سازی ابری امن ، سطح بالاتری از امنیت را برای اطلاعات مالی حساس فراهم می کند که یکپارچگی و محرمانه بودن داده های مالی سازمان را تضمین می کند .

تجزیه و تحلیل به صورت لحظه ای :

ادغام ابزارهای تجزیه و تحلیل های لحظه ای به حسابداران اجازه می دهد تا تصمیمات آگاهانه ای را بر اساس اطلاعات به روز بگیرند . این رویکرد فعالانه تضمین می ‌کند که کسب‌ و کارها با واکنش سریع به روندهای جاری در دنیای تجارت ، نسبت به رقبای خود برتر می ‌مانند .

دیدگاه های مالی لحظه ای :

فناوری حسابداران را قادر می‌سازد تا به داده‌های مالی سازمان به صورت لحظه ای دسترسی داشته باشند و نیازی به انتظار هفته‌ها یا ماه‌ها برای به‌روزرسانی اطلاعات مالی را از بین ببرد و به حسابداران اجازه می دهد تا اطلاعات ارزشمند را به سرعت در اختیار سازمان و مدیران سازمان قرار دهند .

افزایش دسترسی و همکاری :

نرم افزار حسابداری مبتنی بر فضای ابری دسترسی و همکاری بین اعضای سازمان را افزایش می دهد و حسابداران را قادر می سازد تا از راه دور هم کار کنند . این انعطاف پذیری در محیط کاری پویای امروزی بسیار مهم است و به متخصصان این امکان را می دهد که از هر کجای دنیا بتوانند به سازمان خدمت کنند .

بازدهی بهینه :

اتوماسیون وظایف معمول به حسابداران اجازه می دهد تا نقش خود را گسترش دهند و بر خدمات با ارزش بیشتر متمرکز شوند . این تغییر جهت تبدیل شدن به مشاور استراتژیک ، بهره وری و رضایت کلی تیم های حسابداری را افزایش می دهد .

افزایش سرعت :

در یک محیط تجاری بسیار رقابتی ، فناوری حسابداران را برای پاسخ سریع به تغییرات و چالش های بازار مجهز می کند . بررسی های مالی سه ماهه سنتی با دیدگاه های لحظه ای از سازمان جایگزین می شود و حسابداران را به مشاوران ارزشمندی در تصمیم گیری های اصلی تبدیل می کند .

ویژگی های کلیدی سیستم های حسابداری مدرن :

با پیشرفت فناوری ، سازمان ها باید اطمینان حاصل کنند که سیستم های حسابداری آنها به آخرین فناوری حسابداری مجهز است . برخی از ویژگی های کلیدی که سازمان ها باید از داشتن سیستم های حسابداری مدرن خود اطمینان حاصل کنند به شرح زیر می باشد :

سیستم های حسابداری مدرن باید زیرساخت مبتنی بر فضای ابر داشته باشند :

سیستم‌های حسابداری مدرن باید قابلیت ذخیره سازی و کار کردن در فضای ابری را داشته باشند زیرا این امر باعث کاهش هزینه ‌های فناوری اطلاعات و افزایش بهره‌وری با افزایش دسترسی برای تیم ‌های حسابداری می گردد . زیرساخت برنامه حسابداری مبتنی بر فضای ابری ؛ کارایی ، سازگاری و امنیت را در فعالیت های حسابداری افزایش می‌ دهد و در عین حال همکاری یکپارچه را در سازمان تقویت می‌کند و امکان کار از راه دور را ممکن می سازد ، به‌روزرسانی‌های خودکار را برای امنیت تضمین می‌کند و تغییرات قانونی را به‌طور یکپارچه در بر می‌گیرد.

سیستم‌های حسابداری مدرن باید ساده‌سازی عملکرد مالی سرتاسری را فراهم کنند.

یک سیستم حسابداری قوی باید عملکردهای مالی اصلی، از جمله حساب های دریافتنی ، حساب های پرداختنی ، بسته شدن مالی ، حسابداری صندوق ، حسابداری پروژه و شناسایی درآمد را خودکار و ساده سازد .

توصیه می شود در این خضوض از مقاله ” اتوماسیون حساب های دریافتی ” از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) و  مقاله ” اتوماسیون فاکتور و صورت حساب ” از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) بازدید بفرمایید .

سیستم های حسابداری مدرن باید حسابداری خودکار را ارائه دهند :

سیستم های حسابداری مدرن باید وظایف حسابداری روزانه را به طور یکپارچه خودکار کنند که برخی از این موارد شامل به روز رسانی دفتر کل ، تطبیق اسناد و مدارک ، ردیابی استهلاک دارایی ها ، محاسبات مالیاتی و پیشگیری از خطاهای در داده ها و اطلاعات مالی می شود .

سیستم های حسابداری مدرن باید شناسایی ناهنجاری ها در سازمان را ارائه دهند :

نرم افزار حسابداری پیشرفته مدرن فراتر از خودکارسازی وظایف معمول است . به طور فعال ناهنجاری ها را با شناسایی خطاها و حذفیات ، با استفاده از تشخیص انحراف و تشخیص الگوی داده ها برای افزایش دقت ، مدیریت می کند .فناوری در حسابداری

سیستم های حسابداری مدرن باید تدابیر امنیتی پیشرفته ای داشته باشند :

امنیت برای نرم افزار حسابداری ، با توجه به مدیریت داده های حساس مالی و شخصی ، بسیار مهم است . راه حل های حسابداری مدرن باید اقدامات امنیتی قوی را برای حفاظت از اطلاعات در اولویت قرار دهند .

سیستم های حسابداری مدرن باید قابلیت یکپارچه سازی یکپارچه داشته باشند :

قابلیت های یکپارچه سازی برای کارایی بسیار مهم می باشد . نرم افزار حسابداری مدرن ، با گزینه های یکپارچه سازی یکپارچه در زمان ، هزینه و تلاش سازمان ها صرفه جویی می کند زیرا آنها آن را با سایر ابزارهایی که ممکن است سازمان استفاده می کند یکپارچه می سازد .

سیستم‌های حسابداری مدرن باید به‌طور یکپارچه با جریان‌های کاری هماهنگ باشند :

نرم افزار حسابداری مدرن باید سفارشی سازی را برای هماهنگی با گردش کار خاص سازمان ارائه دهد . ادغام نرم افزار حسابداری نه تنها باید کارایی وظایف معمول حسابداری را بهینه سازد ، بلکه سازمان ها را نیز توانمند می سازد تا دیدگاه های عملی را از داده های مالی خود بدست آورند و تصمیم گیری آگاهانه و برنامه ریزی استراتژیک را تقویت کنند .

سیستم های حسابداری مدرن باید گزارشات و پیش بینی های مالی دقیق را ارائه دهند :

نرم افزار حسابداری مدرن باید بتواند از داده های مالی برای تولید گزارش ها و پیش بینی های دقیق استفاده کند و هوش تجاری ارزشمندی را برای تصمیم گیری آگاهانه ارائه دهد . علاوه بر این ، این قابلیت‌های گزارش‌دهی باید فراتر از ارائه‌ی صرف داده ‌های مالی باشد و ابزارهای بصری و تجزیه و تحلیل بصری را ارائه دهد که کاربران را قادر می‌سازد تا اطلاعات مالی پیچیده را بدون زحمت تفسیر کنند.

سیستم های حسابداری مدرن باید از آخرین تکنولوژی حسابداری استفاده کنند :

سیستم‌های حسابداری مدرن باید از جدیدترین فناوری‌ها مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین ، داده‌های بزرگ و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که سیستم حسابداری به ‌روز می باشند و قابلیت ‌های پیشرفته ‌تری را برای سازمان‌ها فراهم می ‌کند که رقابت ‌پذیری آنها را در بازار بهبود می ‌بخشد. .

آینده فناوری حسابداری :

حسابداری به دلیل پیشرفت های تکنولوژی به سرعت در حال تحول است و فرصت هایی را برای بهبود عملیات سازمان و افزایش کیفیت خدمات ارائه می دهد . برای رقابتی ماندن در دنیای تجارت ، سازمان ها باید نوآوری را بپذیرند ، به ویژه در خودکارسازی فرآیندها با استفاده از ابزارهای مبتنی بر فضای ابری و هوش مصنوعی . این تغییر نقش ؛ تیم های حسابداری را به عملکردهای استراتژیک تر تبدیل می کند که شامل برنامه ریزی مالی و تجزیه و تحلیل صحیح تجاری می شود .

فناوری در حسابداری

با دیجیتال تر شدن رویه های حسابداری ، امنیت سایبری به یک نگرانی اساسی تبدیل می شود. سازمان‌ها باید به شدت روی اقدامات امنیت سایبری قوی سرمایه‌گذاری کنند ، پروتکل‌های امنیتی را پیاده‌سازی کنند و به طور مداوم تیم‌ های حسابداری خود را در مورد بهترین شیوه‌ های امنیت سایبری برای کاهش تهدیدات سایبری در حال تحول آموزش دهند .

در شرکت افرا سیستم میهن کارشناسان مالی و برنامه نویسی سازمان ، با بررسی اکثر برنامه های داخلی و خارجی مدیریت مالی و حسابداری ، بهترین برنامه حسابداری را برای مدیران کسب و کار طراحی و توسعه داده اند . رابط کاربری برنامه حسابداری افرا به نحوی طراحی و توسعه داده شده است تا عزیزانی که تا به امروز تجربه و  تخصصی در برنامه های مالی و حسابداری نداشته اند نیز بتوانند به راحتی از طریق فیلم های آموزشی قرار گرفته شده بر روی سایت آپارات ( ورود به کانال آپارات افرا سیستم میهن ) و سایت مجموعه افرا سیستم میهن ، مدیریت مالی کسب و کار خود را به بهترین روش انجام دهند  .
در صورتی که هرگونه چالشی از انتخاب برنامه حسابداری متناسب با کسب و کار خود یا نحوه کار با برنامه داشته باشید . کارشناسان افرا به صورت رایگان گام به گام در کنار شما خواهند بود ؛ برای تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان افرا سیستم میهن می توانید ( اینجا ) را کلیک کنید .
نکته : در اتخاب برنامه حسابداری متناسب کسب و کار خود به سراغ برنامه هایی بروید که قبل از خرید به شما ورژن تستی را ارائه دهند تا از امکانات برنامه و بهینه بودن رابط کاربری را اطمینان حاص کنید .
در شرکت افرا سیستم میهن مفتخریم تا قبل از اقدام به خرید شما عزیزان برای تهیه برنامه حسابداری ” نسخه رایگان و بدون محدودیت ” برنامه حسابداری افرا را به صورت تست در اختیار شما قرار دهیم .
برای دریافت این نسخه می توانید ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .

سوالات متداول

تفاوت حسابداری سنتی و مدرن چیست؟

حسابداری سنتی و مدرن نشان دهنده رویکردها و روش های مختلف مورد استفاده در حسابداری می باشد . حسابداری سنتی بر داده های مالی گذشته و انطباق اسناد و مدارک مالی تمرکز دارد . در مقابل،  حسابداری مدرن ؛ تکنولوژی ، داده های مالی به صورت لحظه ای و تصمیم گیری استراتژیک را ادغام می کند و رویکردی پویا برای مدیریت مالی ارائه می دهد .

فناوری های نوظهور در حسابداری کدامند؟

فناوری‌های نوظهور در حسابداری شامل اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی ، بلاک چین برای تراکنش‌های ایمن ، نرم‌افزار حسابداری مبتنی بر فضای ابر ، تجزیه و تحلیل داده‌ ها و اتوماسیون فرآیند روباتیک برای ساده‌سازی وظایف تکراری است . این فناوری‌های نوظهور ، شیوه‌های حسابداری سنتی را متحول ساخته است .

فناوری چگونه صنعت حسابداری را تغییر داده است؟

فناوری حسابداری را با خودکارسازی کارهای خسته کننده با نرم افزار ، افزایش دقت داده ها ، امکان گزارش دهی بلادرنگ و دسترسی به داده ها در زمان واقعی متحول کرده است . پلتفرم های مبتنی بر فضای ابری ، همکاری را ساده می کنند ، خطای دستی را کاهش می دهند و کارایی و سازگاری را در صنعت حسابداری افزایش می دهند .

حسابداران از چه نوع فناوری حسابداری استفاده می کنند؟

حسابداران از فناوری‌های متنوعی از جمله نرم‌افزار حسابداری ، پلتفرم‌های ابری برای ذخیره‌سازی و همکاری داده‌ها، سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) ، ابزارهای ثبت خودکار داده‌ها ، اتوماسیون فرآیندهای روباتیک و تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل مالی عمیق استفاده می‌کنند .

فناوری حسابداری چیست؟

فناوری حسابداری شامل ابزارهای دیجیتال و نرم افزارهایی است که ثبت تراکنش های مالی را تسهیل می کند که شامل نرم افزار حسابداری می باشد که وظایفی مانند ورود داده ها، نگهداری دفتر و گزارش مالی را برای حسابداری کارآمد و دقیق میسر می کند .

شیوه های مدرن حسابداری چیست؟

شیوه‌های حسابداری مدرن از فناوری‌های پیشرفته مانند محاسبات ابری ، هوش مصنوعی ، تجزیه و تحلیل داده‌ها و اتوماسیون استفاده می‌کنند . دسترسی لحظه ای به داده ها ، تراکنش های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده ها ، کارایی را در سازمان افزایش می دهند.