• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

برنامه حسابداری هوشمند برای افزایش دقت در حسابداری

برنامه حسابداری هوشمند برای افزایش دقت در حسابداری

برنامه حسابداری هوشمند چگونه به افزایش دقت در حسابداری کمک می کند ؟
طبق آمار در سال 2022 از هر پنج خزانه دار شرکت های بزرگ ، یک نفر به دلیل اشتباهات و خطای انسانی در محاسبات ، ورود داده ها و … زیان های مالی در سیستم را گزارش کرده است که اغلب این اشتباهات هزینه ها و پیامد های سنگین را برای سازمان ایجاد می سازد البته اگر شانس با این سازمان های بزرگ یار باشد می تواند تبعات این اشتباهات را محتمل شود و دوام بیاورد در صورتی که اغلب کسب و کار های کوچک با همین اشتباهات از پای در می آیند .
سازمان ها در حال حاضر با مشکل جمع آوری ، مدیریت و استخراج ارزش از داده های مالی سازمان ها به علت افزایش روز افزون حجم آن ها مواجه هستند ، با مقایسه داده های چند سال گذشته با داده های در دسترس در حال حاضر ، می توان رشد تصاعدی و چندین برای حجم داده ها را شاهد باشیم که به دنبال آن محاسبه ، ذخیره طولانی مدت و بررسی آن ها در مدیریت این داده ها امروزه به یک چالش بزرگ برای کسب و کارها تبدیل شده است ، چالش هایی که در ادامه با هم برخی از آن ها را بررسی می کنیم :

حجم بالای داده ها : سازمان های بزرگ ممکن است با استفاده از پایگاه داده های بزرگ ، منابع حافظه زیاد و … بتوانند این حجم از دیتاها را حتی در مدت چندین سال نگهداری کنند اما چالش بزرگتر آن ها ارزیابی و مدیریت این دیتاها می باشد .

داده های کم ارزش یا اضافی در سازمان : استفاده از صفحات گسترده ( اکسل و … ) بر کیفیت داده ها تاثیر گذار است و در هنگام جمع آوری با پردازش داده ها چالش هایی را ایجاد می کند . از آنجایی که چندین نفر بر روی صفحات گسترده کار می کنند و بازبینی و محاسبات متعدد به طور همزمان ایجاد می شود ، صفحات گسترده بسیار مستعد داشتن خطا هستند . اکسل به نیروها اجازه می دهد تا دیتا ها را از هر منبعی وارد کنند که همین امر سبب می گردد تا خطا و اشتباهات نیز به سیستم کل وارد شوند .
کسب و کار ها و سازمان ها باید داده های غیر ضروری راحذف کنند و در عین حال از کیفیت داده ها و دقت آن که برای عملکرد موثر شرکت ضروری است اطمینان حاصل کنند .

برنامه حسابداری هوشمند

مشکلات یکپارچه سازی ( SYNC ) : از رایج ترین چالش ها برای مدیریت صفحات گسترده مشکلات یکپارچه سازی آن ها می باشد . یکپارچگی داده ها به دلیل ناتوانی اکسل در نظرات بر تغییرات به ویژه زمانی که چندین کاربر به طور همزمان مسئول داده ها هستند رخ می دهد . هدف نهایی از داشتن داده های آماده با کیفیت ، در دسترس قرار دادن آن ها برای تجزیه و تحلیل و پردازش بیشتر توسط سایر ابزارهای هوش تجاری است تا به مدیران دیتای صحیح و بدون ایراد گزارش شود و بتوانند برای پیشبرد بهینه تصمیمات خود در کسب و کار از آن استفاده کنند .

بازیابی اطلاعات نامنظم :
استفاده از اکسل حتی اگر از پشتیبان گیری های منظم برنامه آفیس استفاده شود باز هم امکان تماس با فایل های خراب را فراهم می کند . ابزارهای بازیابی اکسل برای اصلاح دیتاهای آسیب دیده به طور غیرقابل پیش بینی عمل می کنند و داده های بازیابی شده در اکثر مواقع تنها به روزرسانی های جدید را شامل می شود .

انتقال داده های نامنظم : تقریبا اکثر داده های وارد شده در صفحات گسترده بدون ساختار و پراکنده است به همین جهت برای استفاده از آن ها کسب و کارها باید چنین داده هایی را استخراج و بعدا ارزیابی کنند تا ارزش آن ها مشخص شود و قابل استفاده باشند .

امنیت : عدم وجود استانداردهای امنیتی شرکتی و انطباق در اکسل باعث نگرانی است زیرا استفاده از اکسل اطمینان از انطباق با مقررات را چالش برانگیز می سازد زیرا داده ها می توانند به راحتی در معرض تقلب و خطا باشند . یک سازمان ممکن است نداند چه کسی به داده های شبکه دسترسی داشته است که خود همین امر یک نگرانی امنیتی را ایجاد می کند . البته که قابلیت دسترسی در این موارد نیز اغلب غیر قابل تنظیم است .

چالش های ذکر شده فوق که از چالش های اصلی برای مدیران کسب و کار و سازمان ها هستند را امروزه می توان با استفاده از هوش مصنوعی و پیاده سازی صحیح برطرف نمود . کسب و کارها به دلیل حجم بالای داده هایی که باید مدیریت کنند دچار اختلال دیجیتالی در سیستم می شوند که امروزه با کمک هوش مصنوعی ادغام همه این داده ها از زنجیره فروش و بازاریابی گرفته تا برنامه ریزی برای اهداف سازمان ، امکان پذیر است.

چگونه می توان هوش مصنوعی در امور مالی را در تصمیم گیری با استفاده از داده ها به کار برد ؟

تاثیر بالقوه هوش مصنوعی در دنیای امروز و اقتصاد جهانی بسیار زیاد شده است . مواردی از قبیل تقسیم بندی ، اعتبار سنجی و پردازش داده ها توسط هوش مصنوعی بسیار آسان تر از قبل شده است . کسب و کارها و سازمان ها می توانند سرعت ، دقت کارایی و ثبات فرآیند های تصمیم گیری خود را با استفاده از مجموعه داده های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش دهند و با تجزیه و تحلیل های هوش مصنوعی بدون خطا ، مجموعه داده های بزرگ را بر خلاف تجزیه و تحلیل های انسانی که با خطای انسانی همراه است انجام دهند .
امروزه سازمان های بزرگ و به روز جهانی مستلزم استفاده از فناوری ( برنامه حسابداری هوشمند و … ) برای تجزیه و تحلیل داده ها هستند که البته با توجه به ظرفیت پردازش گسترده داده و پیش بینی نتیجه ، هوش مصنوعی خود را به عنوان یک جنبه مهم از تصمیم گیری استراتژیک تثبیت کرده است .
توصیه می شود در صورتی که قصد دارید از یک برنامه حسابداری هوشمند و متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید از مقاله ( آینده حسابداری و هوش مصنوعی ) از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) بازدید بفرمایید .

برنامه حسابداری هوشمند

با برنامه حسابداری هوشمند پیش بینی جریان نقدی ، مدیران مالی و خزانه داران می توانند به طور جامع مانده های نقدی جاری و ابزارها و دانش مورد نیاز برای پیش بینی نوسانات بازار ، استفاده از تحلیل های پیشرفته مدیریتی و اصلاح استراتژیک مدیریت ریسک سازمان را استفاده و مشاهده کنند .
برخی از ویژگی هایی که به مدیران برای غلبه بر چالش های ذکر شده کمک می کند شامل :

داشتن یک منبع یکپارچه و واحد داده ها و حذف داده های اضافی و ادغام و یکپارچه سازی صحیح منابع مختلف مالی از اولویت های استفاده از برنامه حسابداری هوشمند می باشد .

داشتن استاندارد های نظارت بر کیفیت داده ها تضمین می کند که تصمیم گیری توسط داده های قابل اعتماد با کیفیت بالا پشتیبانی بشود .

حفاظت از داده ها با استفاده از هوش مصنوعی برای دانستن این موضوع که چگونه و توسط کدام نیروها دسترسی به داده ها داده شود به جلوگیری از سرقت داده ها و خطای آن ها کمک خواهد کرد .

داشتن توانایی یکپارچه سازی داده ها ، مرحله پردازش را برای تصمیم گیری آگاهانه سرعت می بخشد.

تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده ها بسته به پارامترهای صحیح تعیین شده در مدت زمان مشخص می تواند خطای انسانی را برای تعیین استراتژی سازمان بسیار کاهش دهد.

در واقع باید این نکته را در نظر داشت که با رشد شرکت ها و سازمان ها ؛ امر پیش بینی جریان نقدی به اولویت اصلی برای تصمیم گیری های دقیق تبدیل می شود .

هوش مصنوعی ، بر خلاف نیروی انسانی می تواند به طور دقیق و سریع مجموعه داده ای عظیم یک سازمان را ارزیابی و اعتبار سنجی کند تا به کارکنان و نیروهای سازمان این امکان را بدهد که بر روی فعالیت های مهم دیگر سازمان متمرکز شوند .

برنامه حسابداری هوشمند

با استفاده از برنامه حسابداری هوشمند و هوش مصنوعی می توان انتظارات زیر را داشت :

با تجزیه و تحلیل سریع مجموعه داده های بزرگ سازمان ، تصمیمات بهتر و فوری برای کسب و کارها بگیرند.
افزایش فروش و کمپین های بازاریابی با شناخت بهتر نحوه تعامل با مشتری از طریق زبان و لحن مناسب برای جذب بهینه آن ها صورت بگیرد.
با دیدگاهی عمیق تر به کسب و کار از انتظارات و سطح رضایت مشتریان ؛ نقاط ضعف سازمان در فرآیند کلی مشخص شود .

برنامه حسابداری هوشمند و مدیریت مالی هوشمند از برنامه ریزی تا جمع آوری و ردیابی داده ها تا گزارش دهی صحیح و بدون خطا از داده ها و اجرای آن ها را شامل می شود و می تواند نتایج را بر اساس بررسی تمامی داده ها از قبیل نوع قرار داد و حتی صلاحیت مدیریت پروژه و … پیش بینی کند .

در شرکت افرا سیستم میهن با بررسی تمامی برنامه های حسابداری نسخه های خارجی و ایرانی سعی نمودیم تا بهترین برنامه حسابداری را برای شما طراحی و توسعه دهیم به نحوی که با رعایت امکانات جدید و به روز در برنامه ، قابلیت استفاده از آن هم برای حسابداران حرفه ای و هم افراد بدون دانش تخصصی از طریق ویدیو های آموزشی قرار گرفته در سایت افرا سیستم مهین و آپارات بتوانند با رابط کاربری ایده آل برنامه مدیریت مالی سازمان یا کسب و کار خود را در هر اندازه ای مدیریت کنند .
همچنین تیم پشتیبانی قدرتمند افرا سیستم میهن گام به گام از ابتدای مسیر تصمیم گیری برای استفاده برنامه در کنار شما خواهند بود تا با دانش تخصصی خود ، رضایت شما بزگواران را از تجربه برنامه حسابداری افرا بهبود ببخشند .
جهت تماس با پشتیبانی تنها کافیست ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .
در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید نسخه تستی بدون محدودیت و رایگان برنامه حسابداری افرا سیستم میهن را از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) دریافت و بررسی نمایید .​

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0