• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( ۲ )

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( ۲ )

مزایای اتوماسیون حسابرسی  : اتوماسیون حسابرسی به استفاده از فناوری و ابزارهای نرم افزاری ( برنامه حسابداری و برنامه حسابرسی ) برای ساده سازی و بهبود فرآیند حسابرسی اشاره دارد و مزایای متعددی را ارائه می دهد که می تواند کارایی ، دقت و اثربخشی کلی فعالیت های حسابرسی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد .

توصیه می شود از مقاله ” اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( 1 ) ” از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) بازدید بفرمایید .

برخی از مزایای کلیدی اتوماسیون حسابرسی عبارتند از :

1 _ ثبات در جمع آوری داده ها :

اتوماسیون حسابرسی جمع آوری اطلاعات را ساده می کند ، که در روش سنتی  حسابرسی از طریق نیروی انسانی کاری بسیار طاقت فرسا می باشد . با استفاده از پلتفرم های اتوماسیون ، سازمان ها به طور مداوم داده ها را از منابع مختلف یکپارچه می کنند . این امر دیدگاهی جامع از داده ها و اطلاعات را به آن ها نشان می دهد . همچنین این پلتفرم داده‌های متفاوتی را تنظیم می ‌کند و اطلاعات منسجم و دقیق را برای یک فرآیند حسابرسی قوی ارائه می دهد .

2 _ افزایش بهره وری  :

خودکارسازی فرآیندهای حسابرسی باعث افزایش بازدهی قابل توجهی در سازمان می شود . کارهای ساده و وقت گیر مانند ورود و تجزیه و تحلیل داده ها تنها با سادگی یک کلیک جایگزین می شوند . اتوماسیون حسابرسی از طریق برناه مهای حسابداری و برنامه حسابرسی هوشمند امکان استخراج سریع داده ها از منابع متعدد را فراهم می کند و تجزیه و تحلیل سریعتر وضعیت مالی سازمان را تضمین می کند . ربات ها از رویه های از پیش تعریف شده پیروی می کنند ، گزارش حسابرسی کامل را حفظ می کنند و گزارش دهی خودکار را انجام می دهند ، چشم انداز حسابرسی را تغییر می دهند و اتکا به تلاش های دستی و نیروی انسانی را کاهش می دهند .

3 _ همکاری به صورت همزمان برای افزایش بهره وری :

اتوماسیون حسابرسی همکاری یکپارچه بین اعضای تیم را تسهیل می‌کند و تاخیرهای مرتبط با فرآیندهای دستی را حذف می ‌کند. فناوری اتوماسیون حسابرسی از طریق برنامه حسابداری و برنامه حسابرسی مبتنی بر ابر ، دسترسی ایمن به داده‌ ها و اطلاعات مالی سازمان را از هر مکانی امکان ‌پذیر می ‌سازد و کار همزمان روی یک پروژه را بدون نگرانی میسر می سازد .

این امر نه تنها بهره وری سازمان را افزایش می دهد ، بلکه کل فرآیند حسابرسی را نیز ساده می کند .

4 _ افزایش دقت  :

اتوماسیون حسابرسی تأثیر خطای انسانی در حسابرسی دستی را از بین می برد و  جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل خودکار داده‌ ها خطر عدم دقت را کاهش می ‌دهد و از ثبات و قابلیت اطمینان نتایج اطمینان می‌ دهد .

اتوماسیون با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ ها ، الگو ها و ناهنجاری ‌هایی را که اغلب در بررسی ‌های دستی نادیده گرفته می‌ شوند ، شناسایی می ‌کند که منجر به یافته ‌های با ارزش و گزارش ‌های حسابرسی قابل اعتمادتر می‌ گردد .

5 _ فرآیندهای خودکار سازگار و قابل ردیابی :

وظایف حسابرسی خودکار ذاتاً ثبات مالی سازمان را حفظ می کنند و هر بار به فرآیندهای از پیش تعیین شده پایبند هستند . این فرآیندهای یکسان به راحتی قابل ردیابی هستند و گزارش های حسابرسی شفاف و استاندارد شده ای را ایجاد می کنند که انطباق اسناد و مدارک مالی را ساده می کند . سیستم های خودکار همچنین نتایج دقیق و قابل اعتماد را در سراسر فرآیند ممیزی ایجاد می کنند .

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی و برنامه حسابداری

6 _ مدیریت ریسک پیشرفته  :

اتوماسیون حسابرسی در شناسایی سریع و دقیق بی ‌نظمی‌ها و خطرات احتمالی برتری دارد و از روش‌ های دستی بهتر عمل می ‌کند . تشخیص زودهنگام خطرات ، کاهش خطرات را با روشی پیشگیرانه امکان پذیر می کند ، از مشکلات احتمالی قبل از تشدید آنها جلوگیری می کند و یک استراتژی مدیریت ریسک قوی را تضمین می دهد .

7 _ افزایش امنیت و حفاظت از داده ها :

پیاده سازی اتوماسیون حسابرسی ، اقدامات امنیتی قوی و مکانیزم های حفاظت از داده ها را معرفی می کند . فناوری اتوماسیون حسابرسی از طریق برنامه حسابداری و برنامه حسابرسی هوشمند مبتنی بر سروریس ابری از استانداردهای امنیتی سختگیرانه پیروی می کند، تحت بازرسی های منظم قرار می گیرد و از ذخیره سازی و انتقال ایمن اطلاعات حساس اطمینان حاصل می کند و خطر نقض داده ها و آسیب پذیری ها را کاهش می دهد .

8 _ دسترسی به دیدگاه های مالی ارزشمند :

اتوماسیون حسابرسی ، حسابرسان را با قابلیت های پیچیده تجزیه و تحلیل داده ها توانمند می کند . سیستم های خودکار مجموعه داده های کامل مالی را تجزیه و تحلیل می کنند ، ناهنجاری ها را شناسایی می کنند و دیدگاه های مالی ارزشمندی را ارائه می دهند . برنامه های حسابداری و برنامه های حسابرسی یکپارچه مجهز به هوش مصنوعی ، تجزیه و تحلیل داده های حسابرسی را بهبود می بخشد ، دیدگاه های عمیق تر و توصیه های معناداری را به مشتریان ارائه می دهد.

9 _ صرفه جویی در هزینه از طریق کاهش خطا :

اتوماسیون حسابرسی از طریق برنامه حسابداری و برنامه حسابرسی هوشمند ساعات مورد نیاز برای ممیزی را کاهش می دهد و هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد . علاوه بر این ، اتوماسیون هزینه های مرتبط با خطاهای داده ها و اطلاعات مالی کشف نشده را به علت کاهش حداکثری دخالت نیروی انسانی کاهش می دهد . داده های حسابرسی استاندارد ، منسجم و دقیق به حسابرسان اجازه می دهد تا بر تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری تمرکز کنند ، نوآوری را تقویت کنند و فرآیندهای کلی کسب و کار را تقویت ببخشند .

10 _ ارتباط بدون درز :

اطلاعات مربوط به حسابرسی از طریق اتوماسیون به راحتی در بین ذینفعان سازمان قابل اشتراک گذاری می باشد . این امر همکاری و ارتباطات ایمن را تقویت می کند و روابط بین ذینفعان سازمان را تقویت می کند. کانال های ارتباطی کارآمد به محیط حسابرسی شفاف تر و مشارکتی کمک می کند .

11 – استفاده بهتر از منابع :

اتوماسیون حسابرسی با جایگزین کردن سیستم های کامپیوتری به جای فعالیت های دستی ، استفاده از منابع سازمان را برای پیشبر اهداف سازمان بهینه می سازد که این تغییر به تیم ها اجازه می دهد تا بر فعالیت های با ارزش بالاتر تمرکز کنند و اثربخشی عملیات را بهبود بخشند.

12 _ ارائه دیدگاه های مالی به صورت لحظه ای و آنی برای تصمیم گیری آگاهانه :

اتوماسیون پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها را به صورت لحظه ای و آنی فراهم می کند و اطلاعات مالی به روز را به حسابداران و حسابرسان ارائه می دهد . این قابلیت به کسب و کارها این امکان را می دهد که به سرعت تصمیمات آگاهانه بگیرند و به دید جامع تر و به موقع تر از سلامت مالی شرکت کمک کند .

13 _ نظارت مستمر :

اتوماسیون حسابرسی توانایی حسابرسان را برای هدف قرار دادن مناطق پرخطر با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها ، بهبود اثربخشی حسابرسی و کاهش ریسک افزایش می دهد . ابزارهای اتوماسیون نظارت لحظه ای بر داده ها و اطلاعات مالی سازمان را امکان ‌پذیر می‌سازند ، به صورت مداوم و بدون خستگی به چالش هایی که به وجود می ‌آیند رسیدگی می ‌کنند ، پتانسیل تقلب را کاهش می‌ دهند و از انطباق مداوم با مقررات سازمان و کشور اطمینان می دهند .

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی و برنامه حسابداری

از موارد اتوماسیون حسابرسی استفاده کنید :

اتوماسیون حسابرسی فرآیند حسابرسی را ساده و بهبود می بخشد . در اینجا چند مورد رایج استفاده از اتوماسیون حسابرسی آورده شده است :

جمع آوری داده ها :

جمع‌ آوری داده‌ ها در حسابرسی شامل جمع ‌آوری اطلاعات برای ممیزی از طریق ترکیبی از فرم‌ های ایمیل و کاغذی است که به طور سنتی فرآیندی زمان‌ بر و مستعد خطا می باشد . این فرآیند شامل :

جستجوی اطلاعات در چندین سیستم

ایجاد اسناد برای ارائه یافته ها به صورت دستی

برای رفع ناکارآمدی ها ، اتوماسیون جمع آوری داده ها را تسریع می بخشد . با خودکارسازی پرس و جو ها و ایجاد سند در مرحله مدیریت ، حسابرسان می توانند وظایف خود را با سرعت بیشتری انجام دهند . این امر از طریق ادغام فناوری های اتوماسیون ، کاهش تلاش های دستی و افزایش کارایی کلی در فرآیند جمع آوری داده ها به دست می آید.

تجزیه و تحلیل تراکنش و تشخیص ناهنجاری

تجزیه و تحلیل تراکنش و تشخیص ناهنجاری شامل تطبیق معاملات مالی و شناسایی الگوهای نامنظم است که ممکن است نشان دهنده تقلب یا اشتباه های محاسباتی باشد که از وظایف زیر تشکیل شده است :

تطبیق خودکار معاملات مالی

تشخیص ناهنجاری در معاملات مالی

فن آوری های اتوماسیون ، از جمله ابزارها و سیستم های تشخیص ناهنجاری ، تحلیل تراکنش های مالی را ساده می کند . این ابزارها به طور خودکار حجم زیادی از تراکنش ها را با هم تطبیق می دهند و الگوهای غیرعادی را شناسایی می کنند و رویکردی فعال برای کشف تقلب ارائه می دهند . ادغام اتوماسیون دقت و کارایی تجزیه و تحلیل معاملات را در فرآیند حسابرسی افزایش می بخشد .

گزارش :

مرحله گزارش دهی شامل تهیه پیش نویس گزارش حسابرسی ، بررسی یافته ها و انجام تجزیه و تحلیل هزینه-بودجه است که در روش های سنتی اغلب به تلاش های دستی وقت گیر منجر می شود . این فرآیند شامل :

تهیه پیش نویس گزارش حسابرسی

بررسی و تایید گزارش

صدور گزارش نهایی

بسته شدن پوشه حسابرسی

تجزیه و تحلیل هزینه-بودجه

گزارش تیم حسابرسی

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی و برنامه حسابداری

حسابرسی دفتر کل

حسابرسی دفتر کل شامل تجزیه و تحلیل نمودار حساب ها و تأیید ورودی های مجله برای سازگاری ، دقت و انطباق با اصول حسابداری  می باشد .

توصیه می شود در این خصوص از مقاله ” دفتر کل حسابداری ” از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) بازدید بفرمایید .

اتوماسیون در حسابرسی دفتر کل از طریق ابزارهایی انجام می شود که نمودار حساب ها را تجزیه و تحلیل می کند و ورودی های مجله را به طور خودکار بررسی می کند. این فرآیند پایبندی مداوم به اصول حسابداری، دقت و شناسایی بی نظمی ها یا اشتباهات را تضمین می کند .

تضمین انطباق از طریق نظارت مستمر :

بررسی های انطباق شامل نظارت بر تراکنش های مالی برای اطمینان از پایبندی به استانداردهای حسابداری ، مقررات مالیاتی و سیاست های کنترل داخلی است . وظایف تحت این فرآیند شامل:

نظارت بر رعایت مقررات

ارزیابی های کنترل داخلی

اتوماسیون حسابرسی ، نظارت مستمر تراکنش های مالی را برای انطباق با مقررات تضمین می کند . سیستم ‌های خودکار پایبندی به سیاست‌ های کنترل داخلی را ارزیابی و نظارت می ‌کنند و خطرات انطباق را به حداقل می‌ رسانند.

در شرکت افرا سیستم میهن کارشناسان مالی و برنامه نویسی سازمان ، با بررسی اکثر برنامه های داخلی و خارجی مدیریت مالی و حسابداری ، بهترین نرم افزار حسابداری را برای مدیران کسب و کار طراحی و توسعه داده اند . رابط کاربری نرم افزار حسابداری افرا به نحوی طراحی و توسعه داده شده است تا عزیزانی که تا به امروز تجربه و  تخصصی در برنامه های مالی و حسابداری نداشته اند نیز بتوانند به راحتی از طریق فیلم های آموزشی قرار گرفته شده بر روی سایت آپارات ( ورود به کانال آپارات افرا سیستم میهن ) و سایت مجموعه افرا سیستم میهن ، مدیریت مالی کسب و کار خود را به بهترین روش انجام دهند  .
در صورتی که هرگونه چالشی از انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب با کسب و کار خود یا نحوه کار با برنامه داشته باشید . کارشناسان افرا سیستم میهن به صورت رایگان گام به گام در کنار شما خواهند بود ؛ برای تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان افرا سیستم میهن می توانید ( اینجا ) را کلیک کنید .
نکته : در انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب کسب و کار برنامه هایی را در نظر داشته باشید که قبل از خرید برنامه به شما ورژن تستی آن را ارائه دهند تا از امکانات برنامه و بهینه بودن رابط کاربری را اطمینان حاصل نمایید .
در شرکت افرا سیستم میهن مفتخریم تا قبل از اقدام به خرید شما عزیزان برای تهیه برنامه حسابداری ” نسخه رایگان و بدون محدودیت ” برنامه حسابداری افرا را به صورت تست در اختیار شما قرار دهیم .
برای دریافت این نسخه می توانید ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .​​

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0