• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

نوآوری در امور مالی

نوآوری در امور مالی

نوآوری در امور مالی شامل فرآیند اختراع و معرفی محصولات و خدمات جدید در بازارهای مالی است.  در عصر حاضر ، نوآوری مالی به دلیل پیشرفت در فناوری و ابزارهای مالی از قبیل برنامه حسابداری هوشمند و ابزار های پرداخت و … تکامل یافته است که به صنعت مالی کمک کرده است تا در جهت مثبتی حرکت کند که به مردم امکان می دهد بدون هیچ تخصص مالی پس انداز کنند ، سرمایه گذاری کنند و برای کالاها و خدمات پرداختی های خود را انجام بدهند .

چرا نوآوری برای عملکرد مالی مهم است؟

نوآوری در دنیای مالی به کارمندان سازمان کمک می ‌کند تا در هنگام پیش‌ بینی وجوه نقد ، کتاب ‌ها و دفاتر مالی خود را سریع‌ تر ببندند و اطلاعات را بسیار دقیق تر ارائه دهند . همچنین به جذب بهترین استعدادها در حوزه مالی کمک می کند و نیروها را همسو با اهداف سازمان نگه می دارد .

85% از مدیران مالی مدرن و رهبران مالی معتقدند که نوآوری برای ایجاد بینش دقیق تر و بهتر در مورد کسب و کار ضروری است. آنها همچنین اطمینان دارند که عملکرد مالی هر سال نیاز به پیشرفت دارد که به آنها کمک می کند تا اطلاعات مدیریت صحیح را تسریع کنند. این امر نشان می دهد که در بسیاری از شرکت ها ، فرآیند تولید اطلاعات مدیریت ممکن است قدیمی و بی اثر باشد. بنابراین ، بهبود فناوری با ایجاد استحکام در فرآیند ، مورد نیازترین نوآوری برای عملکرد مالی است.

مزایای پذیرش نوآوری در امور مالی چیست؟

نوآوری در بخش مالی عملی کردن و اختراع شیوه ای جدید برای یک شرکت است که به کارکنان اجازه می دهد ارزش و رشد سازمان را ارتقا دهند که می تواند یک استراتژی بازاریابی جدید یا یک محصول جدید باشد که توسط رهبران کسب و کار به شرکت معرفی شود.

نوآوری در امور مالی

مزایای پذیرش نوآوری در امور مالی به شرح زیر است:

پیشی گرفتن از رقبا

با توسعه سریع بازار ، کسب و کارهای رقابتی بیش از هر زمان دیگری در حال ظهور هستند . تفکر نوآورانه می تواند به عنوان یک کاتالیزور ( تسریع دهنده ) برای توسعه محصولات جدید مورد نیاز مشتریان عمل کند . اگر کسب ‌و کار شما از نوآوری در فرآیند مالی استفاده نمی کند و به آن اعتقادی ندارد ، ممکن است شاهد عدم پیشرفت ناگهانی سازمان شوید و بنابراین مجبور خواهید بود برای همگام شدن با روندها ، به سمت فناوری و نوآوری در امور مالی گام بردارید .

بهبود شهرت در شرکت

معرفی جدیدترین فناوری ‌ها در شرکت باعث می‌ شود کارمندان شما با روندها به ‌روز باشند. آنها فرصتی برای یادگیری و تقویت مهارت های خود در فناوری هایی مانند برنامه حسابداری هوشمند ، استفاده از هوش مصنوعی در نور آوری در امور مالی یا برنامه های پیش بینی پول نقد دارند . بنابراین ، نوآوری در شرکت می تواند شهرت رهبران و مدیران تجاری و مالی را بهبود بخشد .

بهبود رضایت مشتری

نوآوری های مالی برای رشد رضایت مشتری و افزایش تعداد مشتریان بالقوه سازمان ضروری است . به عنوان مثال، دستگاه های خودپرداز امروزی این ویژگی را دارند که پول را مستقیماً از دستگاه به حساب ها واریز می کنند . این فناوری به مشتریان کمک می کند تا از شر صف های طولانی در بانک خلاص شوند و پول نقد خود را بدون اتلاف وقت به حساب مورد نظر خود واریز کنند در نتیجه همین امر باعث بهبود رضایت مشتری و افزایش تجربه از طریق نوآوری شده است .

افزایش درآمد شرکت

عملکرد مالی یک شرکت به عوامل متعددی مانند درآمد کسب و کار ، سود ، زیان و موارد دیگر بستگی دارد. بهبود در فناوری مالی می تواند درآمد حاصل از فروش سازمان و شرکت را نیز افزایش دهد و در نتیجه ، سودآوری کلی کسب و کار را افزایش دهد که می توان این کار را با رقابت با سایر شرکت ها در یک صنعت مشابه و پیشی گرفتن از آنها با فناوری بهبود یافته در حوزه مالی سازمان به دست آورد.

دستیابی به بهره وری 100٪

مطالعه ای که توسط پایگاه داده شاخص نظرسنجی سازمانی بانک جهانی در 32 کشور آفریقا انجام شد ، خبر می دهد که نوآوری یک شرکت در فناوری مالی به طور قابل توجهی بر رشد شرکت تأثیر می گذارد . در مورد بازارهای مالی مدرن ، امروزه فناوری های مالی توسعه یافته نقش مهمی در رشد یک شرکت دارند.
برای کشوری در حال توسعه که نمی تواند هزینه های زیادی را برای تحقیق و توسعه هزینه کند ، اما آماده پذیرش ایده های نوآورانه از کشورهای غنی از فناوری است ، همیشه شاهد رشد اقتصادی ثابت و افزایش بهره وری در مقیاس بزرگتر بوده اند.

چالش های نوآوری در امور مالی چیست؟

در حالی که نوآوری برای شرکت های امروزی ضروری است ، برخی از آنها معتقدند که استفاده از رویکرد سنتی برای حل مشکلات و چالش های مالی سازمان مهم است . در زیر برخی از چالش ‌هایی که بر سر راه نوآوری در عملکرد مالی قرار می ‌گیرند را بررسی می کنیم :

بدون حمایت مدیریت ارشد

این امر زمانی مشکل ساز می شود که مقامات ارشد شرکت قدردان نوآوری درون شرکت نباشند . برخی معتقدند رویکرد سنتی تنها راه رسیدن به موفقیت و اثربخشی در بین کارکنان یک سازمان است . بنابراین ، هنگامی که از مقامات بالاتر شرکت برای نوآوری در فرآیندها پشتیبانی نمی شود ، استفاده از نوآوری در فرآیند مالی دچار مشکل خواهد شد .

فقدان فرهنگ نوآورانه در سازمان

هنگامی که به عنوان یک کارمند به یک شرکت ملحق می شوید ، یکی از مهمترین مواردی که روی آن تمرکز می کنید فرهنگ کاری آن سازمان است . شما هر روز با یادگیری تکنیک های کاری جدید که می تواند شما را کارآمدتر از دیگران کند ، پیشرفت می کنید. اما وقتی فرهنگ نوآورانه در شرکت و سازمان به طور کل وجود نداشته باشد ، مسیر یادگیری سقوط می کند و در نتیجه شما و نیروهای سازمان به کار با روش های سنتی ادامه خواهید داد که به نوبه خود شما را کندتر می کند و در نتیجه از شرکت های رقبا عقب خواهید ماند .

زمانی برای پذیرش نوآوری نیست

مواقعی وجود دارد که آنقدر درگیر کار خود می شوید که فراموش می کنید در این فرآیند نوآوری کنید . تنها تعداد کمی از مدیران در یک شرکت ، ظرفیت صرف زمان بر روی تکنیک ‌ها و نرم افزار های جدید یادگیری را دارند که می ‌توانند آنها را بهینه تر سازند .

نوآوری در امور مالی

گام هایی برای متمایل کردن تیم مالی شما به سمت نوآوری

صنعت مالی به سرعت به سمت پیشرفت‌ های فناوری مانند یادگیری ماشینی ، هوش مصنوعی و اتوماسیون ( خودکار سازی ) در حال حرکت است که دنیایی از فرصت‌ها را در اختیار شما قرار می‌ دهد.
از آنجایی که حسابرسان و تحلیل گران امروزی زمان کمتری را صرف کارهای دستی و تکراری می کنند، این آزادی عمل را دارند که زمان بیشتری را صرف جرقه زدن تفکر نوآورانه کنند. در اینجا چند مرحله وجود دارد تا تیم مالی شما را بیشتر به سمت نوآوری متمایل سازد :

یک محیط نوآورانه دوست ایجاد کنید

آیا شرکت شما از نوآوری حمایت می کند؟ وقتی ایده ‌ای را به رهبر کسب ‌و کار خود پیشنهاد می ‌کنید که ارزش بررسی را داشته باشد، آیا پشتیبانی و منابع مورد نیاز برای ارتقای آن را به سطح بعدی دریافت می ‌کنید؟
برای دریافت پاسخ به این سؤالات، باید از کارکنان سازمان یا از طریق یک نظرسنجی ناشناس یا با پرسیدن مستقیم از آنها ، نظرات خود را جستجو کنید . اگر ایده شما توسط مدیریت ارشد پشتیبانی می شود ، پس شما در حال حاضر بخشی از یک سازمان دوستدار نوآوری هستید .

زمان یادگیری اختصاصی برای کارکنان

به ‌عنوان یک رهبر و مدیر کسب‌ و کار ، باید برای کارمندان خود وقت بگذارید تا بتوانند فناوری ‌های مالی جدید را بیاموزند تا کار خود را بهینه تر به انجام برسانند . همچنین می ‌توانید کارگاه‌ ها و سمینار هایی را برگزار کنید که در آن به کارکنان در مورد فناوری‌ های آینده که بر دنیای مالی حکومت خواهند کرد ، آموزش داده شود .

یک استراتژی برای مدیریت تغییر داشته باشید

این امر زمانی است که در آن یک شرکت تغییراتی را در فرآیندهای داخلی و خارجی خود اعمال می کند تا کارکنان را برای فعالیت های پس از تغییر آماده کند تا از اجرای موفقیت آمیز تغییرات در خصوص نوآوری در فرآیند مالی سازمان اطمینان حاصل شود.
بنابراین ، مدیریت تغییر برای حمایت از نوآوری در یک شرکت بسیار مهم است ، چرا که این فرآیند کارکنان را برای هرگونه تغییر ناگهانی در فرآیندهایی که می تواند به دلیل نوآوری ایجاد شود ، آماده می کند . شما باید به خوبی آگاه باشید و آماده باشید تا با هر تغییری که مدیریت بالاتر می تواند در هر زمانی ایجاد کند ، سازگار شوید.

کارکنانی را استخدام کنید که برای نوآوری تلاش می کنند

مدیریت نیروی انسانی در استخدام باید با در نظر گرفتن نوآوری ، کارمندان جدید استخدام کنند . افرادی که دارای ویژگی ها و تجربه های نوآورانه هستند باید به بالای صفحه فیلتر شوند زیرا فقط آن ها به موفقیت شرکت کمک می کنند. آنها به طور مستقیم بر فرهنگ کاری ، موقعیت بازار سازمان ، شیوه های تجاری و در نهایت رشد کلی سازمان در اهدافش تأثیر خواهند گذاشت.

نوآوری در امور مالی

برنامه حسابداری افرا چگونه می تواند به تیم مالی شما در دستیابی به نوآوری در امور مالی سازمان کمک کند؟

نرم افزار حسابداری افرا با بررسی اکثر برنامه های حسابداری داخلی و خارجی ، سعی نموده تا بهترین برنامه حسابداری را برای مدیریت مالی کسب و کار شما طراحی و توسعه کند . طراحی این نرم افزار در خصوص رابط کاربری به صورتی است که افرادی که تا در خصوص فعالیت های مالی و حسابداری و استفاده از برنامه های به روز تجربه نداشته باشند بتوانند به راحتی با استفاده از ویدیو های آموزشی برنامه حسابداری افرا در سایت آپارات و سایت مجموعه فعالیت های مالی خود را بهینه تر پیش ببرند . در صورتی که هرگونه سوالی از تهیه برنامه حسابداری متناسب با کسب و کار شما یا نحوه کار با برنامه حسابداری افرا داشته باشید می توانید از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) با یک متخصص و کارشناس پشتیبانی افرا به صورت رایگان تماس برقرار کنید .

نکته : در اتخاب برنامه حسابداری متناسب کسب و کار خود به سراغ برنامه هایی بروید که قبل از خرید به شما ورژن تستی را ارائه دهند تا از امکانات برنامه و بهینه بودن رابط کاربری را اطمینان حاص کنید .
در شرکت افرا سیستم میهن مفتخریم تا قبل از اقدام به خرید شما عزیزان برای تهیه برنامه حسابداری ” نسخه رایگان و بدون محدودیت ” برنامه حسابداری افرا را به صورت تست در اختیار شما قرار دهیم .
برای دریافت این نسخه می توانید ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .

نتیجه : نوآوری پله ای برای موفقیت است. اتخاذ یک استراتژی درونی و بیرونی برای نوآوری در زمانی که همکاری بین مشاغل و سهامداران در حال تبدیل شدن به یک هنجار است ، بسیار مهم است. برای ایجاد یک عملکرد مالی موفق ، نه تنها به یک طرز فکر نوآورانه نیاز دارید ، بلکه به تکرار مداوم ایده‌ها نیز نیاز دارید که کار شما را آسان‌تر می‌کند و سازمان شما را نسبت به رقبای شما برتری می بخشد .

سوالات متداول

سوال: کارکردهای نوآوری در امور مالی چیست؟

کارکردهای اولیه نوآوری مالی کاهش هزینه ها ، بهبود رشد اقتصادی ، تکمیل بازار و افزایش کارایی تیم است.

سوال: چگونه در بخش مالی خود نوآوری می کنید؟

نوآوری در امور مالی و بخش مالی سازمان شما می تواند به روش های مختلفی مانند بهبود ارتباطات تیمی ، ارتقاء مهارت کارکنان ، اطمینان از رعایت سیاست ها و رویه ها و کاهش فرآیندهای دستی ، نوآوری کند.

سوال: سه دسته نوآوری در امور مالی کدامند؟

سه دسته نوآوری مالی عبارتند از نهاد، فرآیند، و محصول. نوآوری نهادی شامل ایجاد شرکت های مالی مانند شرکت های کارت اعتباری است. نوآوری فرآیند شامل فرآیند انجام تجارت مالی مانند تلفن و بانکداری آنلاین است. و نوآوری محصول شامل ایجاد محصولات و خدمات جدید مانند وام مسکن ارزی است.