مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستمهای حسابداری رایج
تا اینجا امکانات عمومی سیستم افرا را مقایسه نمودیم . امکاناتی مانند فرمهای ورود اطلاعات پایه حسابدرای ، عملیات سند حسابداری و گزارشات
سایر مزایا سیستم حسابداری افرا
در بعضی شرکتها ما دوره های مالی بصورت تاریخی داریم ، مثال سال مالی از 10/10 هر سال شروع و 10/10 سال بعد ادامه پیدا میکند .
در سیستم افرا برخلاف یکسری نرم افزارها ، شما دوره های مالی را بصورت تاریخ و عدد همزمان وارد می نمائید . مثال دوره مالی 98 از 10/10/98 لغایت 10/10/99
در این حالت شما این امکان را دارید که دوره مالی را چند ماهه هم ببندید . معمولا این زمانی اتفاق میفتد که قرار است سال مالی شرکت تغییر کند یا تغییرات اساسنامه اتفاق میفتد.
سیستم حسابداری ارزی هم برای ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به مراودات ارزی می باشد که در سیستم افرا این امکان به شما داده می شود که بتوانید انواع ارز و نرخ تبدیل را وارد کرده ، در اسناد حسابداری ثبت نمائید و در گزارشات مشاهده کنید .
حسابدرای چند سطحی به چه معنی می باشد . شما اگر یک شرکت بزرگ باشید که دارای چندین شعبه یا پروژه بوده و هر کدام از اینها دارای بخش های مختلف باشد و یا شما دارای قراردادهای متنوع باشید و در هر قرارداد بخشهای مختلفی وجود داشته باشد ، برای اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به عملیاتهای مالی به ریز این پروژه های و یا قراردادها ثبت نمائید ، نیاز به سیستم حسابداری چند سطحی دارید .
در سیستم حسابداری چند سطحی شما میتوانید از چندین تفصیلی برای ثبت اطلاعات تکمیلی استفاده کنید . مثلا یک هزینه در یک پروژه و واحد مشخصی به این گونه ثبت شود : هزینه — پروژه الف — واحد مالی و به همین صورت نیز در گزارشات قابل نمایش می باشد
اعمال محدوده دسترسی نیز یکی از امکانات خاص نرم افزار افرا می باشد . محدوده دسترسی به این معنی که کاربران در فرمهای مختلف دارای محدودیت نسبت به اسناد سایر کابران می باشد . مثال شخص الف بتواند اسناد چه اشخاصی را مشاهده نماید ، کدام را بتواند اصلاح کند و کدام را حذف