مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج(۲)

مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج(۲)
مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج
در ادامه گفتارهای مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج به موارد ذیل اشاره خواهیم کرد .

تا اینجا امکانات عمومی سیستم افرا را مقایسه نمودیم . امکاناتی مانند فرمهای ورود اطلاعات پایه حسابدرای ، عملیات سند حسابداری و گزارشات

سایر مزایا سیستم حسابداری افرا
حال سراغ سایر مزایا سیستم حسابداری افرا می رویم . در عموم سیستم های مالی ، سال مالی بصورت عدد ثابت تعریف می شود ، مانند سال مالی 99 ، 98 و …

در بعضی شرکتها ما دوره های مالی بصورت تاریخی داریم ، مثال سال مالی از 10/10 هر سال شروع و 10/10 سال بعد ادامه پیدا میکند .

در سیستم افرا برخلاف یکسری نرم افزارها ، شما دوره های مالی را بصورت تاریخ و عدد همزمان وارد می نمائید . مثال دوره مالی 98 از 10/10/98 لغایت 10/10/99

در این حالت شما این امکان را دارید که دوره مالی را چند ماهه هم ببندید . معمولا این زمانی اتفاق میفتد که قرار است سال مالی شرکت تغییر کند یا تغییرات اساسنامه اتفاق میفتد.

تفاوت دیگری که سیستم افرا نسبت به سایر سیستم ها دارد وجود سیستم حسابداری تعدادی ، ارزی و چند سطحی می باشد .
سیستم حسابداری تعدادی در جایی استفاده می شود که شما سیستم انبار نداشته یا تمایل به خرید سیستم انبار ندارید اما می خواهید اطلاعات تعداد کالای خریداری یا فروش رفته را در گزارشات حسابداری مشاهده نمائید . نرم افزار افرا این امکان را به شما می دهد تا در حسابهای معین دلخواه بتوانید امکان تعدادی را اضافه نمائید و در اسناد حسابداری ثبت نمائید تا در گزارشات حسابداری قابل استفاده باشد .

سیستم حسابداری ارزی هم برای ثبت و نگهداری اطلاعات مربوط به مراودات ارزی می باشد که در سیستم افرا این امکان به شما داده می شود که بتوانید انواع ارز و نرخ تبدیل را وارد کرده ، در اسناد حسابداری ثبت نمائید و در گزارشات مشاهده کنید .

حسابدرای چند سطحی به چه معنی می باشد . شما اگر یک شرکت بزرگ باشید که دارای چندین شعبه یا پروژه بوده و هر کدام از اینها دارای بخش های مختلف باشد و یا شما دارای قراردادهای متنوع باشید و در هر قرارداد بخشهای مختلفی وجود داشته باشد ، برای اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به عملیاتهای مالی به ریز این پروژه های و یا قراردادها ثبت نمائید ، نیاز به سیستم حسابداری چند سطحی دارید .

در سیستم حسابداری چند سطحی شما میتوانید از چندین تفصیلی برای ثبت اطلاعات تکمیلی استفاده کنید . مثلا یک هزینه در یک پروژه و واحد مشخصی به این گونه ثبت شود : هزینه — پروژه الف — واحد مالی و به همین صورت نیز در گزارشات قابل نمایش می باشد

اعمال محدوده دسترسی نیز یکی از امکانات خاص نرم افزار افرا می باشد . محدوده دسترسی به این معنی که کاربران در فرمهای مختلف دارای محدودیت نسبت به اسناد سایر کابران می باشد . مثال شخص الف بتواند اسناد چه اشخاصی را مشاهده نماید ، کدام را بتواند اصلاح کند و کدام را حذف

ویژگی دیگر نرم افزار افرا را میتوان ثبت فعالیت کاربران دانست . شما در سیستم افرا می توانید برای تمامی فرمها امکان ثبت فعالیت کاربران را داشته باشید . این فعالیت ها شامل حذف ، ایجاد و اصلاح رکوردها می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0