• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( ۳ )

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( ۳ )

هوش مصنوعی فرآیند حسابرسی و حسابداری را از طریق اتوماسیون حسابرسی با برنامه حسابداری هوشمند متحول ساخته است و به طور قابل توجهی کارایی و دقت را در این فرآیند افزایش داده و در عین حال دیدگاهی عمیقی در مورد عملیات تجاری ارائه می دهد . با خودکارسازی رویه‌ها ، هوش مصنوعی به حسابرسان اجازه می‌ دهد تا روی کارهای با ارزش تر نظیر برنامه ریزی ها برای رسیدن اهداف پیش روی سازمان متمرکز گردند و در نهایت کارایی کلی حسابرسی را افزایش می ‌دهد . استفاده از ابزارهای حسابرسی هوش مصنوعی امکان بررسی دقیق تراکنش های پرخطر و مجموعه داده های پیچیده ، بهبود ارزیابی ریسک و ایجاد شواهد جامع از مجموعه داده های مالی گسترده را فراهم می سازد . این رویکرد فعال با تشخیص زودهنگام تقلب ، شناسایی خطا ها را تسهیل می ‌کند و به سیستم گزارشگری مالی قوی‌ تر کمک می‌ کند .

توصیه می شود در صورتی که با مفاهیم اولیه اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی اطلاعی ندارید از مقاله : ” اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( 1 ) ” از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) و مقاله ” اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی ( 2 ) ” از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) بازدید بفرمایید .

با نگاهی به آینده ، ابزارهای حسابرسی هوش مصنوعی ( اتوماسیون حسابرسی ، برنامه حسابرسی هوشمند و … ) دارای پتانسیل طراحی مستقل برنامه های حسابرسی و اصلاح فرآیندها از طریق الگوریتم های یادگیری ماشین به طور مداوم هستند که نه تنها گردش کار را ساده می کند ، بلکه به بهبود مستمر در روش های حسابرسی نیز کمک می کند . با پیشرفت فناوری ، انتظار می‌ رود که ادغام هوش مصنوعی عمیق ‌تر شود و به حسابرسان اجازه دهد تا با استفاده از آخرین پیشرفت ‌ها در یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ‌ها ، ارزش بیشتری ارائه دهند . تاثیر تحول آفرین هوش مصنوعی بر فرآیند حسابرسی حسابداری نه تنها افزایش کارایی سازمان را تضمین می کند ، بلکه کیفیت کلی گزارشگری مالی را نیز بالا می برد و حسابرسی انعطاف پذیرتر و قابل اعتمادتری را تقویت می بخشد .

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی و برنامه حسابداری

نمونه هایی از کاربرد هوش مصنوعی در حسابرسی :

هوش مصنوعی نقشی اساسی در تغییر چشم انداز حسابرسی ایفا می کند و باعث بهبود دقت و کاهش ریسک می شود . هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌ های پیشرفته و  یادگیری ماشین ، حسابرسان را قادر می ‌سازد تا مجموعه داده‌ های وسیعی را تجزیه و تحلیل کنند ، ناهنجاری ‌ها و چالش ها را شناسایی کنند و تصمیم‌ های مبتنی بر داده های مالی صحیح را بگیرند . در ادامه چند نمونه از  استفاده هوش مصنوعی در فرآیند حسابرسی آورده شده است :

پردازش زبان طبیعی (NLP) برای تجزیه و تحلیل متن :

هوش مصنوعی، به ویژه ” پردازش زبان طبیعی ” ، در حسابرسی برای تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده های متنی استفاده می شود. حسابرسان اغلب مجبورند قراردادها ، ایمیل ها و سایر اطلاعات متنی را برای انطباق و ارزیابی ریسک بررسی کنند . الگوریتم‌های ” پردازش زبان طبیعی ” می‌ توانند اطلاعات مرتبط در این خصوص را استخراج کنند ، اصطلاحات کلیدی را شناسایی کنند و احساس یا لحن متن را ارزیابی کنند که به حسابرسان در درک زمینه و خطرات احتمالی مرتبط با اطلاعات کمک می کند .

نظارت و ممیزی مستمر :

هوش مصنوعی نظارت مستمر بر تراکنش‌ ها و فعالیت‌ های مالی را امکان ‌پذیر می‌ سازد و دیدگاه هایی را در لحظه و آنی درباره خطرات احتمالی ارائه می ‌کند . ممیزی مستمر شامل استفاده از الگوریتم ‌های هوش مصنوعی برای نظارت مستمر داده ‌ها به جای تکیه بر ممیزی ‌های دوره ‌ای می باشد . این رویکرد به حسابرسان کمک می کند تا در مورد هر گونه فعالیت غیرعادی به سرعت مطلع شوند و امکان پاسخ سریعتر و کاهش ریسک را فراهم می سازد .

کشف و پیشگیری از تقلب :

هوش مصنوعی در شناسایی الگوها یا رفتارهای غیرعادی که ممکن است نشان دهنده فعالیت های متقلبانه باشد نیز کمک می کند . الگوریتم‌ های یادگیری ماشینی می ‌توانند داده ‌های تراکنش ، رفتار کاربر و سایر اطلاعات مرتبط را برای شناسایی ناهنجاری ‌هایی که ممکن است نشان ‌دهنده فعالیت ‌های متقلبانه باشند ، تجزیه و تحلیل کنند . این رویکرد پیشگیرانه برای کشف تقلب به حسابرسان و سازمان ها کمک می کند تا خطرات ناشی از تقلب های مالی را کاهش دهند و از زیان های مالی جلوگیری کنند .

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی و برنامه حسابداری

مزایای کلیدی استفاده از هوش مصنوعی در حسابرسی :

ادغام هوش مصنوعی در فرآیند حسابرسی مزایای متعددی را به همراه دارد که باعث افزایش کارایی ، اثربخشی و کیفیت کلی فرآیندهای حسابرسی می شود . بخی از این مزایا شامل :

افزایش بهره وری :

هوش مصنوعی حسابرسی را با خودکارسازی کارهای وقت گیر مانند ورود و تجزیه و تحلیل داده ها ساده می کند . حسابرسان می ‌توانند تمرکز خود را به فعالیت‌ های با ارزش‌ تر هدایت کنند و در ممیزی ‌ها با کاهش نیاز به منابع سرعت ببخشند . این کارایی نه تنها فرآیند حسابرسی را تسریع می کند ، بلکه هزینه های کلی سازمان را نیز کاهش می دهد .

ارائه داده های بیشتر به عنوان شواهد حسابرسی :

ادغام یادگیری ماشین و هوش مصنوعی به حسابرسان اجازه می دهد تا اطلاعات معناداری را از منابع مختلف استخراج کنند و دامنه و زمینه شواهد را گسترش دهند . حسابرسان دیگر توسط شواهد ارائه شده توسط حسابرسی شوندگان محدود نمی شوند و پایه غنی تری برای ارزیابی های آنها فراهم می کند .

ارزیابی ریسک بهبود یافته :

گنجاندن هوش مصنوعی در فرآیند حسابرسی ، ارزیابی ریسک را از طریق تجزیه و تحلیل عمیق داده های مالی متنوع افزایش می دهد . این دیدگاه ارائه شده توسط هوش مصنوعی حسابرسان را قادر می‌ سازد تا تلاش‌ ها را روی حوزه‌ هایی با خطرات تحریف بااهمیت بیشتر متمرکز کنند و از رویکرد حسابرسی هدفمندتر و مؤثرتر اطمینان حاصل نمایند .

ارائه دیدگاه های داده محور :

توانایی هوش مصنوعی برای کشف الگو ها در مجموعه داده های بزرگ ، دیدگاه های ارزشمند و مبتنی بر داده را به حسابرسان ارائه می دهد . این امر نه تنها به تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند ، بلکه به حسابرسان اجازه می دهد تا با شناسایی تقلب های بالقوه ای که ممکن است کشف دستی آنها چالش برانگیز باشد ، خدمات بیشتر و مناسب تری به مشتریان ارائه دهند .

بهبود کیفیت حسابرسی :

هوش مصنوعی با یادگیری مداوم و تطبیق با مجموعه داده ها ، کیفیت حسابرسی را بالا می برد و احتمال خطا یا حذف داده های ضروری را کاهش می دهد . بررسی های کنترل کیفیت افزایش یافته است و توانایی هوش مصنوعی برای ارزیابی سریع و دقیق حجم عظیمی از داده ها به بهبود کلی کیفیت حسابرسی کمک می کند .

کاهش هزینه :

اتوماسیون از طریق هوش مصنوعی به طور قابل توجهی زمان مورد نیاز برای ممیزی را کاهش می دهد و به کاهش قابل توجهی در هزینه های کلی حسابرسی کمک می کند . هوش مصنوعی همچنین مناطقی را شناسایی می ‌کند که در آن تست ‌ها باید متمرکز شوند ، فرآیند حسابرسی را ساده ‌تر می ‌کنند و بیشتر به کاهش هزینه کمک می‌ کنند .

اتوماسیون حسابرسی با هوش مصنوعی و برنامه حسابداری

افرا سیستم میهن چگونه می تواند کمک کند ؟

در شرکت افرا سیستم میهن کارشناسان مالی و برنامه نویسی سازمان ، با بررسی اکثر برنامه های داخلی و خارجی مدیریت مالی و حسابداری ، بهترین نرم افزار حسابداری را برای مدیران کسب و کار طراحی و توسعه داده اند . رابط کاربری نرم افزار حسابداری افرا به نحوی طراحی و توسعه داده شده است تا عزیزانی که تا به امروز تجربه و  تخصصی در برنامه های مالی و حسابداری نداشته اند نیز بتوانند به راحتی از طریق فیلم های آموزشی قرار گرفته شده بر روی سایت آپارات ( ورود به کانال آپارات افرا سیستم میهن ) و سایت مجموعه افرا سیستم میهن ، مدیریت مالی کسب و کار خود را به بهترین روش انجام دهند  .
در صورتی که هرگونه چالشی از انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب با کسب و کار خود یا نحوه کار با برنامه داشته باشید . کارشناسان افرا سیستم میهن به صورت رایگان گام به گام در کنار شما خواهند بود ؛ برای تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان افرا سیستم میهن می توانید ( اینجا ) را کلیک کنید .
نکته : در انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب کسب و کار برنامه هایی را در نظر داشته باشید که قبل از خرید برنامه به شما ورژن تستی آن را ارائه دهند تا از امکانات برنامه و بهینه بودن رابط کاربری را اطمینان حاصل نمایید .
در شرکت افرا سیستم میهن مفتخریم تا قبل از اقدام به خرید شما عزیزان برای تهیه برنامه حسابداری ” نسخه رایگان و بدون محدودیت ” برنامه حسابداری افرا را به صورت تست در اختیار شما قرار دهیم .
برای دریافت این نسخه می توانید ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .​

سوالات متداول :

1 _ آیا حسابرسی قرار است خودکار شود ؟

بله ، حسابرسی به طور فزاینده ای خودکار می شود . پیشرفت‌ های فناوری ، مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، خودکارسازی وظایف معمول در ممیزی ، بهبود کارایی و دقت را ممکن می ‌سازد . با این حال ، قضاوت و تفسیر انسان برای موقعیت‌ های پیچیده و ملاحظات اخلاقی حیاتی می باشد .

2 _ هوش مصنوعی مولد چگونه در حسابرسی استفاده می شود؟

هوش مصنوعی مولد در فرآیند حسابرسی وظایفی مانند تجزیه و تحلیل داده ها، ارزیابی ریسک و تولید گزارش را خودکار می کندو  می تواند مجموعه داده های بزرگ را پردازش کند ، ناهنجاری ها را شناسایی کند و سناریو های شبیه سازی شده برای ارزیابی ریسک ایجاد کند . در حالی که کارایی را افزایش می دهد ، نظارت انسانی برای تصمیمات حسابرسی پیچیده و دلایل اخلاقی ضروری می باشد .

3 _ RPA  در حسابرسی چیست؟

RPA  در حسابرسی شامل استفاده از روبات های نرم افزاری برای خودکارسازی وظایف تکراری و مبتنی بر قانون در فرآیند حسابرسی است که می تواند وظایفی مانند استخراج داده ها ، تطبیق و اعتبارسنجی ، بهبود دقت و کارایی را انجام دهد . این امر به حسابرسان اجازه می دهد تا بر فعالیت های با ارزش بالاتر ، تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری متمرکز شوند .

4 _ چه هوش مصنوعی در حسابرسی داخلی؟

هوش مصنوعی در ممیزی داخلی به ادغام فناوری های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود فرآیندهای حسابرسی اشاره دارد . وظایف معمول را خودکار می کند ، الگوها را در مجموعه داده های بزرگ شناسایی می کند ، ناهنجاری ها را شناسایی می کند و دیدگاه هایی را ارائه می دهد ، کارایی و دقت را در ارزیابی ریسک ها و کنترل ها بهبود می بخشد .

5 _ ابزارهای هوش مصنوعی برای حسابرسی داخلی چیست؟

ابزارهای هوش مصنوعی برای حسابرسی داخلی شامل تجزیه و تحلیل داده ها ، الگوریتم های یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل پیش بینی ، بلاک چین و اتوماسیون شناختی است . این ابزار کارایی را با خودکار کردن وظایف ، تجزیه و تحلیل داده ها ، تشخیص ناهنجاری ها و بهبود ارزیابی ریسک در فرآیندهای حسابرسی افزایش می دهند که دقت را در فرآیند های سازمان بهبود می بخشد.

6 _ مزایای هوش مصنوعی در حسابرسی چیست؟

مزایای هوش مصنوعی در حسابرسی افزایش کارایی ، دقت و تشخیص ریسک با الگوهای شناسایی یادگیری ماشینی ، کمک به کشف تقلب است . علاوه بر این، نظارت های آنی و لحظه ای ارائه دیدگاه های مالی به موقع را تضمین می کند و تصمیم گیری را بهبود می بخشد . به طور کلی ، هوش مصنوعی فرآیندهای حسابرسی را بهینه می کند و اثربخشی و قابلیت اطمینان را ارتقا می دهد .

7 _ نقش هوش مصنوعی در فرآیند حسابرسی چیست؟

هوش مصنوعی در فرآیند ممیزی فرآیندها را با خودکارسازی تجزیه و تحلیل داده ها ، بهبود دقت و تشخیص ناهنجاری ها ساده می کند . شناسایی ریسک ، تشخیص ناهنجاری و تقلب را افزایش می ‌دهد و دیدگاه های مالی آنی و لحظه ای را ارائه می ‌دهد . در نهایت ، هوش مصنوعی فرآیند حسابرسی را بهینه می سازد و آن را کارآمدتر و قابل اعتمادتر می کند .

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0