برنامه حسابداری و مالی ارزان برای مدیریت کسب و کار
یکی از دغدغه ها و اولویت های اصلی صاحبین کسب و کار ، نظارت دقیق بر سرمایه در گردش سازمان می باشد .اکثرا مدیران کسب و کار به برنامه ای نیاز دارند که به آن ها کمک کند تا وظایف حسابداری روزانه خود را انجام دهند ، از جمله ثبت پرداختی ها ، ردیابی هزینه ها ، صورتحساب مشتریان و تطبیق تراکنش ها و علاوه بر این موارد گزارش هایی را نشان بدهد تا عملکرد کسب و کار را از زوایای مختلف تجزیه و تحلیل کند یا به عبارتی دیگر سلامت مالی کسب و کارشان را مدیریت کند ، امروزه تعداد بسیاری از برنامه های از این قبیل از برنامه های ایرانی و خارجی با امکانات مختلف تولید و توسعه داده شده است اما کدام یک بهترین قیمت را دارد و آیا یک برنامه حسابداری و مالی ارزان می تواند نیازهای من به عنوان مدیر یک کسب و کار را پوشش بدهد؟ در ادامه این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم :
شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید قبل از انتخاب برنامه حسابداری مناسب خود ، حداقل به پرسش های زیر پاسخ بدهید :
هزینه : آیا نرم افزار حسابداری ساده و ارزان قیمت را ترجیح میدهید یا برنامه ای که هزینه بیشتری دارد اما دارای ویژگی های اضافی است ؟
قابلیت استفاده : آیا برنامه های آفلاین ( بدون نیاز به اینترنت ) را انتخاب میکند یا برنامه های آنلاین ؟ بیشتر با چه دیوایس ( دستگاهی ) برای مدیریت برنامه اقدام میکنید ؟ چند کاربر باید بتوانند به نرم افزار دسترسی داشته باشند ؟
ویژگی ها : آیا به گزارش گیری برنامه ها هم نیاز دارید ؟ آیا به خدمات جانبی برنامه حسابداری و مالی شامل مدیریت پروژه ها ، حقوق ها و دستمزد ها نیاز دارید ؟
در ادامه باید بپردازیم به این موضوع که ابعاد کسب و کار و بیزینس شما چقدر است ؟ گاها برای کسب و کار های کوچک صرفه اقتصادی ندارد تا یک حسابدار حرفه ای را برای انجام فعالیت های مالی خود استخدام کنند و نیاز دارند که خود مدیران کسب و کار با دانش حداقلی در این زمینه بتوانند مدیریت مالی کسب و کارشان را انجام دهند ؟ در این خصوص توصیه ما استفاده از برنامه های حسابداری است که هم به شکل ساده بتوان با آن ها کار کرد و هم در صورت رشد بیزینس قابلیت توسعه را داشته باشند تا منجر به تغییر برنامه و از بین رفتن دیتاهای کسب و کار نباشد .
به مزایای استفاده از برنامه های حسابداری در مقاله ای جداگانه پرداخته ایم که میتوانید از این مشاهده بفرمایید : مشاهده مقاله
هزینه های برنامه حسابداری و مالی چقدر است ؟
نرم افزارهای حسابداری بسته به ویژگی های آن ، تعداد کاربرانی که پشتیبانی میکند و سایر عوامل از نظر هزینه متفاوت می باشد . بسیاری از بهترین شرکت های نرم افزار هزینه های برنامه های خود را از طریق شارژ های ماهانه و سالانه دریافت میکنند به همین دلیل برای تهیه این برنامه ها حتما قبل از پرداخت هرگونه هزینه ای با پشتیبانی برنامه در ارتباط باشید و هزینه های اولیه و شارژهای ماهیانه یا سالیانه را به طور کامل پرس و جو نمایید .
نکته : در خصوص خرید برنامه ها حتما به بخش پشتیبانی برنامه توجه ویژه ای داشته باشید به احتمال بسیار زیاد در طول استفاده از برنامه با چالش هایی روبرو خواهید بود در صورتی که پشتیبانی به خوبی پاسخ ندهد یا در زمان مورد نیاز شما در دسترس نباشد با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد . ( در تیم قدرتمند شرکت افرا سیستم میهن ما این افتخار را داریم تا در صورت بروز هرگونه چالش و یا سوالات قبل از خرید برنامه در خدمت شما بزرگواران باشید تنها کافیست در بخش تماس با ما ، با پشتیبان های مجموعه در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید . )
ضمنا به سراغ برنامه هایی بروید که ابتدای امر به شما یک ورژن رایگان از برنامه را در دسترس شما قرار خواهند داد تا نحوه کار کردن با آن ( تجربه کاربری و رابط کاربری ) برنامه را به صورت کامل مشاهده فرمایید . در صورتی که انتخاب شما برای برنامه حسابداری و مالی شرکت افرا سیستم میهن می باشد نسخه تست برنامه ما را میتوانید از لینک زیر به صورت رایگان و بدون هیچگونه محدودیتی داشته باشید و مورد بررسی قرار دهید . ( ورژن رایگان و تست برنامه بدون محدودیت )
بعد از چک کردن سوالات فوق و مراحل بالا نوبت به فاکتورهایی می باشد که برای انتخاب برنامه حسابداری و مالی مناسب کسب و کارتان به آن نیاز دارید :
دسترسی چند کاربره :
اکثر برنامه های حسابداری به شما این امکان را میدهند که کاربران دیگر هم بتوانند از سیستم استفاده کنند و سطوح دسترسی برای آن ها تعریف کنید به طور مثال فرض کنید شریک تجاری شما نیاز به دسترسی های کامل شما را دارد و در عین حال کارمندان نیاز دارند به زمان و فاکتور مشتریان دسترسی داشته باشند ، پس الزامی است قبل از خرید نیازهای خود به دسترسی را مشخص کرده و از چند کاربره بودن برنامه بسته به نیاز خودتان اطمینان حاصل نمایید ، برخی از سیستم ها این اجازه را به شما میدهند تا چند کاربر را بدون نیاز به هزینه اضافی در برنامه حسابداری و مالی خود داشته باشید و برخی دیگر نیز برای ایجاد دسترسی ها نیاز به پرداخت هزینه بیشتری را دارند .
پشتیبانی از چند کسب و کار :
اگر صاحب بیش از یک کسب و کار هستید ، نیاز به برنامه ای دارید که بتواند چندین کسب و کار کوچک را با یک حساب و بدون هزینه اضافی پشتیبانی کند ، برخی از این برنامه ها برای راه اندازی حساب های جداگانه برای هر کسب و کار از شما هزینه اضافی دریافت میکنند.
دسترسی آفلاین و آنلاین :
امروزه بیشتر برنامه حسابداری و مالی از دسترسی آنلاین ( اینترنتی ) پشتیبانی میکنند اما برخی از آن ها به صورت شبکه های داخلی ( آفلاین ) فعالیت دارند این موضوع به شما به عنوان مدیر کسب و کار بستگی دارد تا کدام یک را انتخاب کنید ؟ امکان دارد شما بخواهید چندین کسب و کار را بدون نیاز به حضور در محل کسب و کارتان از راه دور یا منزل و از طریق تلفن هوشمندتان بررسی کنید پس نیاز دارید برنامه های را تهیه کنید که حتما قابلیت پشتیبانی آنلاین را داشته باشد و یا نیاز دارید با توجه به کسب و کارتان و اهمیت امنیت اطلاعات آن تمامی موارد فقط در محل کسب و کارتان انجام شود پس باید به سراغ برنامه های آفلاین و یا شبکه داخلی بروید .
در مرحله بعد ویژگی های برنامه حسابداری و مالی را بررسی کنید .
اکثر کسب و کارهای کوچک می توانند به کارکردهای اساسی برنامه حسابداری و مالی مانند صورتحساب ، ردیابی درآمد و هزینه ، تولید گزارش مالی و مدیریت مشتری بسنده کنند ، با این حال اگر کسب و کار شما در ابعاد کسب و کارهای بزرگ می باشد نیاز به قابلیت های بیشتری از قبیل مدیریت کارمندان ، بررسی فاکتورها و زمان آن ها و ارائه گزارش از فعالیت های سازمان نیاز داشته باشد قبل از تهیه برنامه از این موارد لیستی برای خود تهیه کنید و قبل از اقدام برای خرید حتما این موارد را با تیم پشتیبانی و فروش برنامه حسابداری و مالی در اشتراک بگذارید تا بسته به نیاز شما برنامه مورد نظرتان را به شما معرفی کنند برای تماس با پشتیبانی شرکت افرا سیستم میهن و دریافت مشاوره رایگان تنها کافیست بر روی پشتیبانی کلیک بفرمایید .
اتوماسیون و صرفه جویی در زمان :
برخی از برنامه حسابداری و مالی را میتوان به گونه ای تنظیم کردن که صورتحساب های مکرر و اعلان سررسید را به صورت خودکار ارسال کند و در زمان و وظایف نیرو ها صرفه جویی کند ، این امر به سبب اینکه داده ها را صورت خودکار وارد و مدیریت می کند سبب میگردد خطاهای انسانی و محاسباتی به صفر برسد !
آماده سازی مالیات :
در انتخاب برنامه حسابداری و مالی این نکته را در نظر بگیرید که بر اساس قانون کشور تمامی کسب و کار های باید برای ارائه گزارش های مالیاتی خود به سامانه مربوط از برنامه حسابداری و مالی استفاده نمایند ، پس قبل از خرید برنامه از طریق گفتمان با پشتیبانی مطمئن باشید این برنامه از قوانین مالیاتی کشور پشتیبانی میکند و گزارش مالیاتی را به شما می دهد که قابل ارائه به سازمان امور مالیاتی باشد .
پشتیبانی :
بدین امر که اکثر دیتاها و اطلاعات وارد شده در برنامه حسابداری و مالی ، دیتاها و اطلاعات مالی سازمان می باشد در صورت بروز مشکل و پاک شدن آن ها میتواند یک فاجعه به تمام معنا برایتان رقم بزند ، قبل از خرید و تهیه برنامه حتما از پشتیبان گیری ( بک آپ ) برنامه به صورت آنلاین ( در سرور ) و یا آفلاین ( در سیستم های شبکه محلی کسب و کار ) اطمینان حاصل نمایید.
سخن پایانی :
در مقاله بالا سعی نمودیم نیازهای اولیه شما را از یک برنامه حسابداری و مالی بررسی کنیم و با قرار دادن تیم پشتیبانی و مشاوره رایگان بهترین بازخورد را برای مشتریان ارزشمند مجموعه افرا سیستم میهن داشته باشیم ، با بررسی تمامی برنامه های ایرانی و خارجی سعی نمودیم برنامه های بهینه شده و بدون مشکل با امکانات بسیار متنوع و دسترسی آسان را با هزینه مناسب در اختیار شما قرار دهیم در صورتی که با نحوه کاری برنامه آشنایی ندارید کافیست در آپارات مارا جستجو بفرمایید و یا از طریق سایت به ویدیوهای آموزشی ما دسترسی پیدا کنید ضمنا ورژن رایگان تستی و بدون محدودیت برنامه حسابداری و مالی ما را از دست ندهید کافیست کلیک بفرمایید .