• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

برنامه حسابداری و اتوماسیون سازمان

برنامه حسابداری و اتوماسیون سازمان

برنامه حسابداری چگونه به اتوماسیون سازمان کمک میکند ؟

برنامه های حسابداری از زمان ابتدا تا کنون تغییرات بسیار زیادی داشته اند ، در سال 1987 مایکروسافت اکسل را روانه بازار با گذشت بیش از 30 سال از آن زمان هنوز برنامه ای است که اکثر متخصصان حسابداری بدون آن نمیتوانند امور مالی خود را انجام دهند البته که با بروزرسانی های مایکروسافت این برنامه روز به روز کاملتر گردید .  اما از آن زمان تا به امروز شاهد به روز رسانی های نرم افزاری و ابزارهای بی شماری در این حیطه بوده ایم ، اما نقطه پیشرفت عجیب این برنامه ها و تغییرات کلی آن ها از زمانی شروع شد که برنامه حسابداری پا به بخش اتوماسیون در سازمان ها گذاشت ، البته که این امر باعث آسیب برنامه هایی نظیر اکسل نگردید و هنوز هم کاربران برای اجرای امور خود از آن کمک می گیرند ، امروزه اتوماسیون به راحتی داده ها را از یک برگه به برگه دیگر کپی میکند ، مغایرت ها و اطلاعات گمشده را شناسایی می کند و حتی خود برنامه نیز تا حد امکان دیتاهای اضافی و غیر ضروری را حذف می کند .

طبق آماری که خدمات حسابداری ایالات متحده نشان داد تا 75 درصد از وظایف حسابداری را می توان خودکار کرد ، این می تواند رشد بالای صنعت حسابداری و بخش اتوماسیون آن را نشان بدهد . در واقع با کمک اتوماسیون می توان به ساده سازی عملیات محاسباتی ، کاهش خطاها و صرفه جویی در زمان و منابع کمک کرد ، حتی در یک نظرسنجی 58 درصد حسابداران عنوان کردند که حسابداری خودکار منجر به افزایش کارایی آن ها گردیده است .

برنامه حسابداری

اتوماسیون حسابداری چیست ؟

اتوماسیون حسابداری با استفاده از برنامه حسابداری طراحی شده ، وظایف مالی ضروری را ساده می کند . حال این وظایف می توانند هرچیزی از انجام عملیات محاسباتی ، تطبیق حساب ها ، به روز رسانی اطلاعات مالی و حتی گزارش های مالی باشد .
در واقع حسابداری خودکار به این معنا نیست که مشارکت انسانی غیر ضروری می گردد ؛ در عوض وظایف تکراری و وقت گیر را خودکار می کند و به تیم حسابداری اجازه می دهد تا بر فعالیت های استراتژیک تری تمرکز کند .

از جنبه اجرایی ، اتوماسیون حسابداری شامل استفاده از نرم افزار برای رسیدگی بیشتر نیروی کار به بخش های ضروری و فعالیت های انسانی است که شامل موارد بسیاری از قبیل رسیدگی به خریدها ، مدیریت آنچه شرکت به دیگران بدهکار است ، ردیابی و نگهداری سوابق و نتیجه آن ها برای ارائه به ممیزی است .

مزایای استفاده از اتوماسیون حسابداری در برنامه حسابداری چیست  ؟

کسب و کارها می توانند با استفاده از فناوری برای خودکارسازی وظایف حسابداری ، مزایای زیادی را کسب نمایند . این موارد شامل دقت بیشتر در داده ها ، صرفه جویی در زمان ، صرفه جویی در هزینه ها و … می باشد .

حسابداری خودکار نه تنها عملیات را ساده می کند ، بلکه می تواند به روش های زیر کمک کسب و کار باشد :

مدیریت جریان نقدی پیشرفته :

اتوماسیون حسابداری در برابر بحران های بالقوه جریان نقدی با ارائه راهکارهای سریع از وضعیت مالی محافظت می کند ، صاحبان کسب و کار  می توانند با سرعت بسیار زیادی درآمد ، هزینه ها و تراکنش های مالی پیش روی خود را ارزیابی کنند .

مدیریت زمان بهتر :

در حسابداری سنتی زمان بسیار زیادی صرف وارد کردن داده ها می گردد و حتی احتمال خطای انسانی را افزایش می دهد ، حال آنکه با کمک اتوماسیون این داده ها به صورت اتوماتیک و بدون اشتباه محاسباتی وارد می گردد و حتی اتوماسیون می تواند داده های اضافی و غیر ضروری را حذف نماید و البته که گزارش مفصل و ساختار یافته ای را به شما نشان بدهد .

انعطاف پذیری و سازگاری :

نرم افزار اتوماسیون حسابداری به گونه ای طراحی گردیده است تا با کیفیت بالا برای پاسخگویی به نیازهای متخلف تجاری جواب گو باشد و قالب های از پیش طراحی شده در اتوماسیون برنامه حسابداری به نحوی است که می تواند به صنایع مختلف پاسخ داده و انعطاف پذیری و سازگاری خود را در زمینه های مختلف افزایش بدهد .

ذخیره سازی بهتر داده ها :

سیستم های حسابداری خودکار از محدودیت صرف ذخیره سازی داده ها فراتر رفته اند و دقت در ورود ، پردازش و ذخیره سازی داده ها را تضمین می کنند . علاوه بر این ، پلتفرم های اتوماسیون حسابداری اغلب قابلیت دسترسی مبتنی بر فضاهای ابری را ارائه می دهند که به مختصصان امور مالی این امکان را می دهند تا از راه دور و به صورت یکپارچه و متمرکز فعالیت همکاری کنند .

امنیت بهبود یافته :

امنیت از طریق فناوری رمزگذاری و ویژگی های ایمنی پیشرفته در اتوماسیون برنامه حسابداری روز به روز در حال تقویت می باشد . این اقدامات حساس شرکت در برابر حملات و تهدیدات هک محافظت می کند در حالی که با ارائه دسترسی های کنترل شده به داده های مالی از در برابر خطرات هک جلوگیری می کند .

برنامه حسابداری

تجزیه و تحلیل جامع :

اتوماسیون سازماندهی و امنیت را افزایش می دهد و ارائه و گزارش سریع داده های مالی را تسهیل می بخشد ؛ گزارش های مالی به راحتی در دسترس حسابداران و مدیران قرار می گیرند ، تا تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل آن به راحتی امکان پذیر گردد .

آماده سازی مالیاتی ساده شده :

حسابداری خودکار با به روز رسانی خودکار اطلاعات و سوابق مالی ؛ بررسی دقیق تراکنش ها ، هرج و مرج های مالیاتی را به حداقل برساند در عوض نیروها به جای جمع آوری اطلاعات ، بر تایید صحت داده ها تمرکز کنند و از آمادگی های مالیاتی هموارتر اطمینان حاصل کنند .

پردازش فاکتورها :

 چرخه پردازش فاکتور از دریافت تا پرداخت را خودکار می کند ، سیستم های خودکار اجازه می دهند فاکتور ها اسکن شوند ، به صورت دیجیتالی ثبت شوند و با سفارش های خرید و رسیدهای مربوطه مطابقت داده شوند ؛ این کار ورود دستی داده ها را حذف می کند ، خطاها را کاهش می دهد و چرخه پرداخت را تسریع می بخشد .

حقوق و دستمزد ها :

خودکار سازی حقوق و دستمزد شامل ساده کردن محاسبه و توزیع دستمزد کارکنان ، کسر مالیات و مزایا است . سیستم های خودکار حقوق و دستمزد پرداخت های دقیق و به موقع را تضمین می کنند ، مطابق با قوانین مالیاتی وظیفه خود را انجام میدهند و به همین امر کار نیروی انسانی و به دنباله آن هزینه مالی را کاهش می دهند .

مدیریت بودجه :

ابزارهای بودجه بندی خودکار به شما این امکان را می دهند تا اهداف مالی خود را به طور یکپارچه تنظیم ، نظارت و مدیریت کنید . این ابزارها راهکار های سریع در مورد الگوهای هزینه شما ارائه می کنند و به شما به عنوان صاحبین کسب و کار کمک می کنند تا منابع مالی را به طور موثر تخصیص دهید و آگاهانه برای دستیابی به اهداف مالی خود تصمیم گیری کنید .

حسابرسی و گزارشگری :

حسابرسی و گزارش دهی خودکار فرآیند گردآوری و تولید گزارش های مالی را ساده می کند . این سیستم ها دقت داده ها را تضمین می کنند ، فرآیند حسابرسی را ساده می کنند و با ایجاد گزارش های جامع مطابق با الزامات قانونی و مالیاتی روند کار را تسهیل می بخشند .

سینک کردن و همگام سازی حساب ها :

ابزارهای تطبیق خودکار به تطبیق تراکنش های مالی بین حساب ها و سیستم های متخلف کمک می کند . این ابزارها با مقایسه و شناسایی مغایرت ها ،  روند تطبیق را تسریع می بخشند ، خطاها را کاهش می دهند و از صحت سوابق مالی شما اطمینان می یابند .

برنامه حسابداری

مدیریت مالیات :

از طریق استفاده از اتوماسیون در برنامه حسابداری پرداخت های مالیاتی و حساب های مالیاتی خود را نیز می توانید به صورت اتوماتیک انجام دهید . این سیتسم ها مالیات را محاسبه می کنند ، دیتاها و اطلاعات را با مقررات مالی انطباق می دهند و روند پرونده های مالیاتی را تسهیل می بخشند ، با توجه به اینکه در صورت اشتباه محاسباتی در بخش های مالیاتی سازمان و کسب و کار می تواند محتمل خسارات سنگینی گردد با وارد کردن دیتاهای اولیه صحیح و یکباره آن می توان همیشه با خیالت راحت استرس پرداخت و محاسبات مالیاتی را کنار گذاشت تا تمامی این مراحل به صورت اتوماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی انجام پذیرد .
خودکار سازی این بخش های کلیدی می تواند علاوه بر حفظ زمان و منابع ارزشمند سازمان شما ، بخش های عملیات مالی را تقویت نماید .

در شرکت افرا سیستم میهن ، تیم متخصص برنامه نویس و حسابداری ما با بررسی تمامی نمونه برنامه های حسابداری خارجی و ایرانی نرم افزار حسابداری بهینه را برای شما طراحی کرده و توسعه داده است و مفتخریم تا با ارائه برنامه خود به صورت تستی و رایگان و بدون محدودیت در خرید نرم افزار بهترین یاری را به شما برسانیم تنها کافیست برای دریافت نسخه رایگان و بدون تست برنامه کلیک فرمایید . (دریافت برنامه حسابداری تستی و رایگان بدون محدودیت )

در صورتی که تصمیم به خرید برنامه حسابداری دارید و یا برای مدیریت مالی کسب و کار خود نیاز به برنامه با کاربری آسان و در عین حال قدرتمند و بدون محدودیت دارید تنها کافیست با کلیک بر روی پشتیبانی رایگان ، از خدمات پشتیبانی ما استفاده نمایید . ( تماس با پشتیبانی )​