مشخصات سیستم فروش مناسب

مشخصات سیستم فروش مناسب
مشخصات سیستم فروش مناسب

سیستم فروش در نگاه اولیه شاید چیزی جز صدور فاکتور و گزارشات آن نباشد اما بعد از نگاه عمیق تر خواهیم دریافت که یک سیستم فروش می بایست ابزارها و خصوصیاتی را داشته باشد که در صورت فقدان آنها شرکت دچار سردرگمی خواهد شد و عملا قسمت فروش شرکت از سایر بخش ها ضعیف تر نشان داده می شود . این آیتمها و خصوصیات از الزامات یک نرم افزار مالی مناسب می باشد

اگر بخواهیم سیستم فروش عملکرد مناسبی را داشته باشد ، باید اطلاعات پایه کاملتری در سیستم ثبت شده و در عملیاتها نیز این اطلاعات به درستی پردازش شود .

یک فرآیند فروش در ابتدا تنها شامل مشخصات مشتری است اما مشخصات بیشتری نیز برای یک عملیات فروش نیاز می باشد . اطلاعاتی مانند اینکه فروش از کدام شعبه شرکت انجام شده ، نوع فروش نقدی بوده یا شرایط ، محل تحویل کالا به مشتری و مشخصات واسط فروش

پس نرم افزار فروش باید فرمهایی برای تعریف تمامی اطلاعات فوق را داشته باشد و بتواند بر اساس این اطلاعات پردازشهایی را انجام دهد و گزارشات تفکیکی ارائه نماید .

منظور از پردازشهای سیستم فروش موضوعاتی مانند عوامل موثر بر فروش (مثلا تخفیف ، کرایه حمل ، مالیات و …) می باشد . شاید در یک شرکت برای فروش در شعبه ای تخفیف 10 درصدی و در شعبه دیگر تخفیف 5 درصدی در نظر گرفته شده باشد . پس باید بتوان از مراکز فروشی که تعریف کرده ایم در محاسبات تخفیف استفاده نمائیم .

بخش دیگری از پردازشهای سیستم فروش محاسبه پورسانت واسطه.های فروش می باشد . فرض در شرکتی فروش در محل شرکت و محل کارخانه دارای پورسانت.های متفاوتی باشد . در این صورت باید امکان استفاده از اطلاعات محل تحویل در محاسبات پورسانت الزامی می باشد .

از دیگر پردازشهای سیستم فروش می توان به اعلامیههای قیمت اشاره کرد . این امکان که شرکتی بتواند برای مراکز فروش مختلف خود و یا شرایط فروش نقدی و غیره ، بتواند قیمتهای مختلفی را تعریف نماید یک موضوع طبیعی و غیر قابل اجتناب می باشد .

تا اینجا مشاهده کردید که یک سیستم فروش نیاز به اطلاعات پایه متنوعی دارد که علاوه بر گزارشات باید در پردازشهای سیستم نیز شرکت داشته باشد .

بخش الزامی دیگر در سیستم فروش ، وجود مراحل فروش می باشد . همواره شرکتها دارای فروش چند مرحله ای می باشند . فرآیند فروش ممکن است از قرارداد به پیش فاکتور و فاکتور منتهی شود و یا از پیش فاکتور به فاکتور و غیره .

در این صورت باید سیستم فروش ما امکان چند مرحله ای نمودن فرآیند ها را داشته باشند . این امکان شامل ارجاعات به فرمهای اولیه و کنترل مقادیر می باشد .

ارجاعات به این معنی که نیاز نباشد در هر فرمی مجدد اطلاعات وارد گردد و بتوان از اطلاعات در فرمهای قبلی استفاده نمود و کنترل مقادیر به این معنی که اگر قرارداد با 1000 عدد منعقد شده باشد ، سیستم اجازه فروش مازاد از این مقدار را ندهد .

سایر بخشهای مربوط به عملیات فروش عبارتند از اعلامیه.های قیمت ، ثبت مراودات مالی مشتریان و صدور اصلاحیه و متمم ها

در قسمت گزارشات نیز ، ما تنوع گزارشات و فرمهای چاپی روبرو هستیم که مهمترین آنها گزارشات قانونی می باشد . همچنین گزارشات در تمامی سطوح اطلاعات پایه نیز الزامی می باشد مانند گزارش مراکز فروش ، گزارشات انواع نحوه فروش

همچنین گزارشات مقایسه ای و نموداری نیز در سیستم فروش بسیار بااهمیت می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0