• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

فناوری حسابداری برای کمک به کمبود حسابداران خبره

فناوری حسابداری برای کمک به کمبود حسابداران خبره

در دنیای مالی و حسابداری مدرن ، چالش قابل توجهی که ما با آن روبرو هستیم کمبود حسابداران ماهر است. دلایل اصلی این کمبود نیروی کار چند به چند دلیل می باشد ، از جمله کاهش تعداد متخصصان حسابداری که وارد نیروی کار می شوند و فرسودگی و بازنشستگی اجتناب ناپذیر کارشناسان کارکشته و خبره .
شناخت و پرداختن به این چالش ها برای رشد و ثبات پایدار صنعت ضروری می باشد اما آیا راه حل قابل قبولی برای این مورد وجود دارد ؟ پاسخ این سوال در فناوری حسابداری از طریق برنامه حسابداری و برنامه های مالی نوین می باشد .

این مقاله بر تأثیر کمبود حسابداران ماهر بر اقتصاد جهانی می پردازد و راه حل هایی برای این از سرمایه گذاری در فناوری حسابداری و اتوماسیون را به عنوان ابزاری برای غلبه بر این چالش ها بررسی می کند . در ادامه مقاله با افرا سیستم میهن همراه باشید :

دلایل کلیدی کمبود حسابداران :

افزایش تقاضا برای متخصصان حسابداری

با توجه به تغییرات مالیاتی ، تقاضاهای نظارتی ، استانداردهای حسابداری و پیچیدگی فزاینده در معاملات مالی ، شرکت ‌های با اندازه‌ های مختلف در سراسر صنایع نیاز روز افزونیی به متخصصان حسابداری دارند که باعث افزایش تعداد مشاغل خالی برای نقش ‌های مختلف حسابداری شده است.

علاوه بر این ، روش ‌های جدید کار مانند سبک کار ترکیبی از راه دور، انطباق و مسائل مربوط به کنترل داخلی را افزایش داده است که این امر منجر به افزایش وابستگی به متخصصان حسابداری شده است.

فرسودگی و بازنشستگی متخصصان حسابداری

متخصصان حسابداری برای فرصت های بهتر و همچنین به دلیل دستمزد بهتر، مشاغلی را که بیشتر به سمت سایر نقش های مالی و فناوری فعال می شوند تغییر داده اند. علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از متخصصان حسابداری بازنشسته شده اند یا واجد شرایط بازنشستگی شده اند.

جمع ‌بندی هر دو منجر به افزایش تعداد فرصت ‌های شغلی خالی برای نقش ‌های مرتبط با حسابداری شده است.

فناوری حسابداری با برنامه حسابداری

عدم جذابیت برای حسابداری به عنوان یک گزینه شغلی مناسب

عوامل مختلفی مانند ملاحظات حقوق و دستمزد ، دیدگاه‌ ها در مورد ساعات کاری طولانی در فصول پرمشغله و اغلب نقش ‌های حسابداری به عنوان انجام کارهای پیش پا افتاده مانند ورود داده ‌ها و کاغذبازی ‌های طاقت فرسا ، جذب استعدادهای جدید را دشوار کرده است.

6 روشی که کمبود حسابداران بر کسب و کارها تأثیر می گذارد :

کمبود حسابداران به طور قابل توجهی بر کسب‌ و کارها تأثیر می‌ گذارد و از توانایی آن‌ ها برای حفظ سوابق مالی دقیق ، اتخاذ تصمیمات استراتژیک آگاهانه در جهت پیش برد اهداف سازمان و اطمینان از انطباق با مقررات پیچیده جلوگیری می ‌کند و در نتیجه خطرات بالقوه ‌ای برای سلامت و ثبات مالی کلی ایجاد می ‌کند. برخی از مناطق عمده ای که کمبود حسابداران بر آن تأثیر می گذارند عبارتند از :

افزایش ریسک حسابرسی

با خروج حسابداران باتجربه از این حوزه و کمبود تازه واردان ، ریسک حسابرسی نوظهور بر شرکت ها ظاهر می شود. خروج متخصصان باتجربه باعث ایجاد خلأ در تخصص حسابداری می شود و به طور بالقوه مانع از دقیق بودن ممیزی ها می گردد .

این کمبود می تواند توانایی شرکت ها را برای اطمینان از گزارشگری مالی دقیق و انطباق با استانداردهای حسابرسی به خطر بیاندازد .

افزایش چالش های انطباق

کمبود کارکنان واجد شرایط ، احتمال اشتباهات را افزایش می دهد ، از اختلافات جزئی تا تحریفات مالی عمده . چنین اشتباهاتی نه تنها دقت گزارش های مالی را به خطر می اندازد ، بلکه شرکت ها را در معرض جریمه های احتمالی سنگین قرار می دهد . تأثیر ناشی از آن بر قیمت سهام یک شرکت ، لایه ‌ای از نگرانی را برای سهامداران اضافه می ‌کند.

تاثیر بر صحت صورت حساب های مالی

کمبود روز افزون حسابداران اکنون در صورت های مالی مشهود است . شرکت ها شروع به افشای ضعف های مادی خود کرده اند ، وضعیتی که اغلب به فقدان حسابداران خبره و حرفه ای نسبت داده می شود.

این احتمال وجود دارد که تحریف در صورت حساب ها رخ دهد و نتواند به موقع توسط آنها پیشگیری یا شناسایی شود، شرکت ها باید ضعف صورت حساب ها در کنترل داخلی خود را بر گزارشگری مالی افشا کنند. ضعف های اساسی در کنترل داخلی بر گزارشگری مالی به پیش بینی های کلیدی تجدید ارائه ها، چه عمده و چه جزئی تبدیل می شود.

افزایش حجم کار برای کارکنان موجود

کارکنان حسابداری موجود ممکن است مجبور شوند برای جبران کمبود ، مسئولیت‌ های بیشتری را بر عهده بگیرند و ساعات بیشتری کار کنند . این امر می تواند منجر به فرسودگی شغلی،  کاهش روحیه و احتمال بالاتر خطاها شود . کارکنان ناکافی در بخش حسابداری خطر خطا را افزایش می دهد و ممکن است فرصت هایی برای فعالیت های متقلبانه نیز ایجاد کند.

همچنین فقدان نظارت می تواند یکپارچگی سوابق مالی را به خطر بیندازد و کسب و کار را در معرض خطرات مالی قرار دهد.

تاثیر بر اعتماد ذینفعان

سرمایه گذاران ، اعتبار دهندگان و سایر ذینفعان برای تصمیم گیری آگاهانه بر اطلاعات مالی دقیق و به موقع تکیه می کنند . کمبود حسابداران می تواند اعتماد ذینفعان را از بین ببرد و به طور بالقوه بر روابط کسب و کار با سرمایه گذاران و اعتباردهندگان سازمان تأثیر بگذارد .

چالش های برنامه ریزی استراتژیک

برنامه ریزی استراتژیک صحیح نیازمند داده های مالی و تجزیه و تحلیل دقیق می باشد . کمبود حسابداران ممکن است توانایی کسب و کارها برای انجام تجزیه و تحلیل مالی کامل را مختل کند و توسعه و اجرای استراتژی های بلند مدت موثر را چالش برانگیز کند.

کسب ‌و کارها برای بهینه ‌سازی منابع مالی ، تخصیص مؤثر بودجه و تصمیم ‌گیری آگاهانه مالی تلاش مداوم در حال تلاش می باشند .

فناوری حسابداری با برنامه حسابداری

راه هایی برای غلبه بر کمبود حسابداران؟

برای رفع کمبود حسابداران ، سازمان‌ ها می ‌توانند به ‌طور استراتژیک در فناوری های حسابداری سرمایه ‌گذاری کنند تا بهره‌ وری سازمان افزایش یابد ، پاداش‌ ها و مزایای رقابتی ارائه کنند ، شیوه ‌های استخدام را برای کسب استعدادهای بهینه ارزیابی کنند و برنامه ‌های آموزشی و مهارت ‌بخشی را برای تیم‌ های حسابداری اجرا کنند.

سرمایه گذاری در فناوری و اتوماسیون

راه حل نهایی و محوری ، هدایت سرمایه گذاری ها به سمت فناوری و اتوماسیون می باشد . این رویکرد نوین به طور خاص برای رسیدگی به کمبود حسابداران چگونه عمل می کند؟
شرکت ها می توانند به صورت استراتژیک در راه حل های اتوماسیون پیشرفته برای پر کردن شکاف های مهارتی و افزایش بهره وری خود سرمایه گذاری کنند . البته که این فناوری شامل هوش مصنوعی برای انجام وظایف معمول باشد و به حسابداران ماهر اجازه دهد تمرکز خود را به سمت مسئولیت های پیچیده تر هدایت کنند .

فناوری برای ساده کردن فرآیندها و افزایش کارایی

مدرن کردن فرآیندهای حسابداری برای ساده کردن گردش کار و افزایش کارایی کلی ضروری است . مرحله اولیه شامل تجزیه و تحلیل گردش کار موجود برای شناسایی وظایف دستی و خسته کننده می باشد که اتوماسیون به راه حلی برای این چالش ها تبدیل می شود و زمان حسابداران را آزاد می کند تا روی ابتکارات استراتژیک مانند تجزیه و تحلیل ، کنترل هزینه و بهینه سازی سرمایه متمرکز گردند . خودکارسازی فرآیندهای مناسب ، کارایی و دقت را در سازمان بهبود می ‌بخشد و تیم ‌های مالی را قادر می‌ سازد تا کارهای بیشتری را در زمان کمتر با خطاهای کمتر انجام دهند . البته که  علاوه بر تسریع انجام کارهای دستی ، اتوماسیون خطای انسانی را از بین می برد و به افزایش دقت و محافظت در برابر مشکلات احتمالی کمک می کند.

تغییر ادراک حسابداری به عنوان یک تابع هوشمندانه فناوری چابک

پذیرش فناوری‌ های نوظهور مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML ) ، کارایی تیم‌ های حسابداری را بیشتر می‌ کند . هوش مصنوعی جایگزین تیم‌ های حسابداری نمی‌شود . در عوض ، تلاش های آنها را تکمیل می کند و باعث صرفه جویی در ساعات کار و بهبود عملکرد کلی سازمان می شود . همکاری بین فناوری و تخصص انسانی باعث افزایش بهره وری می شود و تیم های حسابداری را چابک تر و پاسخگو تر می کند. اتوماسیون وظایف تکراری به حسابداران این امکان را می دهد که تمرکز خود را به کارهایی که ارزش افزوده بیشتری دارند هدایت کنند. این تغییر آنها را به عنوان شرکای استراتژیک در کسب و کار تبدیل می کند و نقش حسابداری را از خرد کردن داده ها به نقشی با فناوری تبدیل می کند.

حفظ و جذب استعدادهای جدید

دسترسی و استفاده کارکنان از فناوری هوش مصنوعی برای جذب و حفظ استعدادها در چشم انداز مالی امروز به سرعت در حال تحولی ضروری می باشد . آینده امور مالی ، کارمندان و کارکنان حسابداری را در کنار هوش مصنوعی برای دستیابی به دستاوردهای بیشتر و قابل توجه و باز کردن سطوح جدیدی از نوآوری متصور شده است . استفاده از سیستم های مالی مدرن به پیش نیازی برای جذب استعدادهای جدید حسابداری تبدیل شده اند و بر اهمیت پذیرش فناوری برای موفقیت بلند مدت در این حوزه تأکید می کنند.

ارائه مزایای رقابتی

برای رسیدگی موثر به کمبود حسابداران ، سازمان ها باید به طور استراتژیک بر روی سه جنبه کلیدی تمرکز کنند: ساختارهای حقوق و دستمزد رقابتی ، بسته های مزایای جامع و زمان های کاری انعطاف پذیر و ارائه حقوق رقابتی برای جذب و حفظ حسابداران واجد شرایط بسیار مهم می باشد.

با تکمیل حقوق رقابتی ، شرکت ها باید مزایا را افزایش دهند تا بسته کلی جذاب تر شود. این امر نه تنها شامل مزایای مالی ، بلکه مزایایی مانند پوشش جامع سلامت و مرخصی های بیشتر می باشد . یک بسته مزایای قوی برای کارکنان نه تنها نیازهای فوری آنان را برآورده می کند، بلکه نشان دهنده تعهد به رفاه کلی آنها می باشد .

به طور همزمان ، پذیرش گزینه های کاری انعطاف پذیر در چشم انداز در حال تحول بسیار مهم است . کار از راه دور انعطاف ‌پذیری را فراهم می ‌کند و فرصت‌ها یی را برای شرکت ‌ها ایجاد می کند تا از استعدادهای فراتر از منطقه جغرافیایی خود بهره ببرند . از آنجایی که نیروی کار به ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی اهمیت می دهد ، ارائه گزینه های کار از راه دور به یک وجه تمایز و مزایای مهم تبدیل می شود.

با ترکیب استراتژیک دستمزدهای رقابتی ، مزایای جامع و فرصت های کاری انعطاف پذیر ، سازمان ها می توانند خود را به عنوان کارفرمایانی جذاب قرار دهند و به طور موثر کمبود حسابداران را کاهش دهند .

آموزش مستمر و مهارت مجدد تیم های حسابداری

برای مقابله با کمبود حسابدار ، سازمان ها باید آموزش مداوم را برای تیم های حسابداری خود در اولویت قرار دهند. سرمایه ‌گذاری در آموزش حسابداران را با ابزارهایی برای پیشرفت در  صنعت در حال توسعه حسابداری مجهز می‌ کند.

تجزیه و تحلیل ، تجسم داده ها، محاسبات شناختی، و یادگیری ماشینی به عنوان اجزای ضروری در حرفه حسابداری در حال پیشرفت می باشند . این مهارت ها کارایی ، دقت و توانایی به دست آوردن پیش بینی های معنادار و صحیح از مجموعه داده های پیچیده را افزایش می دهد. همانطور که چشم انداز حسابداری از نظر فناوری پیشرفته تر می شود ، کسب مهارت در این زمینه ها برای حسابداران ضروری می باشد تا نسبت به رقبای خود برتر بمانند و در موفقیت سازمانی مشارکت داشته باشند . با پذیرش ذهنیت یادگیری مستمر و ترکیب مهارت ‌های فنی ، سازمان‌ ها نه تنها شکاف نبود حسابداران خبره را پر می ‌کنند ، بلکه تیم‌ های حسابداری خود را برای رهبری در عصر تغییرات سریع و نوآوری توانمند می ‌سازند  .

فناوری حسابداری با برنامه حسابداری

افرا سیستم میهن  چگونه می تواند کمک کند ؟

در شرکت افرا سیستم میهن کارشناسان مالی و برنامه نویسی سازمان ، با بررسی اکثر برنامه های داخلی و خارجی مدیریت مالی و حسابداری ، بهترین نرم افزار حسابداری را برای مدیران کسب و کار طراحی و توسعه داده اند . تمامی مراحل چرخه حسابداری را می توان با کمک برنامه حسابداری افرا سیستم میهن گام به گام به پیش برد و با ذخیره سازی مداوم اطلاعات دیگر نگرانی بابت از دست دادن دیتا ها و اطلاعات مالی نداشته باشید . همچنین با برنامه حسابداری افرا سیستم میهن نیز می توانید از اطلاعات مالی و وضعیت مالی سازمان خود به صورت بی نهایت و به صورت آنی گزارش های مالی دریافت نمایید که این امر یک امر ضروری برای سازمان ها و شرکت هایی می باشد که می خواهند در لحظه از وضعیت سلامت سازمان خود مطلع گردند . رابط کاربری نرم افزار حسابداری افرا به نحوی طراحی و توسعه داده شده است تا عزیزانی که تا به امروز تجربه و  تخصصی در برنامه های مالی و حسابداری نداشته اند نیز بتوانند به راحتی از طریق فیلم های آموزشی قرار گرفته شده بر روی سایت آپارات ( ورود به کانال آپارات افرا سیستم میهن ) و سایت مجموعه افرا سیستم میهن ، مدیریت مالی کسب و کار خود را به بهترین روش انجام دهند  .
در صورتی که هرگونه چالشی از انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب با کسب و کار خود یا نحوه کار با برنامه داشته باشید . کارشناسان افرا سیستم میهن به صورت رایگان گام به گام در کنار شما خواهند بود ؛ برای تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان افرا سیستم میهن می توانید ( اینجا ) را کلیک کنید .
نکته : در انتخاب نرم افزار حسابداری متناسب کسب و کار برنامه هایی را در نظر داشته باشید که قبل از خرید برنامه به شما ورژن تستی آن را ارائه دهند تا از امکانات برنامه و بهینه بودن رابط کاربری را اطمینان حاصل نمایید .
در شرکت افرا سیستم میهن مفتخریم تا قبل از اقدام به خرید شما عزیزان برای تهیه برنامه حسابداری ” نسخه رایگان و بدون محدودیت ” برنامه حسابداری افرا را به صورت تست در اختیار شما قرار دهیم .
برای دریافت این نسخه می توانید ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .

​برای سازمان هایی که به دنبال بهینه سازی فرآیندهای بسته شدن مالی خود می باشند ، مدیریت بسته مالی افرا سیستم میهن یک ابزار ضروری می باشد . با استفاده از چک لیست پایان ماه در برنامه حسابداری افرا ، سازمان ‌ها به یک طرح پروژه دقیق دسترسی پیدا می‌ کنند که تیم‌ های حسابداری را در تمام وظایف ضروری برای حسابرسی پایان ماه یکپارچه راهنمایی می ‌کند . راه حل های ارائه شده از طریق برنامه حسابداری افرا سیستم میهن نه تنها چرخه حسابداری سازمان را بهینه می سازد ، بلکه سرعت و دقت را در فرآیند مالی به شدت افزایش می دهند و دیگر نگرانی بابت خطاهای اطلاعاتی و داده های مالی نخواهید داشت .

سوالات متداول

1 _ آیا فناوری جایگزین حسابداران خواهد شد؟

در حالی که فناوری مانند هوش مصنوعی و اتوماسیون ، فرآیندهای حسابداری را متحول می سازد ، اما بعید است که به طور کامل جایگزین حسابداران شود. در عوض ، حسابداران به طور روز افزون از این ابزارها برای ارتقای قابلیت های خود استفاده می کنند و بر وظایف با ارزش بالاتر مانند تجزیه و تحلیل پیچیده، استراتژی و تصمیم گیری در خصوص پیشبرد اهداف سازمان متمرکز می گردند .

2 _ فناوری چگونه نقش حسابداران حرفه ای را تغییر می دهد؟

فناوری نقش حسابداران را با خودکارسازی وظایف معمول ، بهبود تجزیه و تحلیل داده ها از طریق هوش مصنوعی تغییر می دهد. رایانش ابری دسترسی لحظه ای و فوری را به اطلاعات مالی سازمان امکان پذیر می سازد و چابکی را در سازمان تقویت می کند. حسابداران اکنون بر وظایف استراتژیک و نقش های مشاوره ای در سازمان تمرکز می کنند و از فناوری برای بهره وری و نوآوری استفاده می کنند .

3 _ آیا کمبود حسابدار خبره وجود دارد؟

بله ، کمبود حسابداران خبره و ماهر در سراسر جهان رو به افزایش است. افزایش تقاضا برای متخصصین مالی ، بازنشستگی ، کاهش ثبت نام در دوره های مرتبط با حسابداری و تغییر حسابداران به سایر رشته های شغلی به این کمبود کمک کرده است .

4 _ آیا اتوماسیون جایگزین حسابداران خواهد شد؟

اتوماسیون حسابداری را با خودکارسازی کارهای معمول دستی در آن مانند وارد کردن داده های مالی متحول می کند. با این حال، مهارت های تحلیلی و تفسیری حسابداران عنصری بسیار حیاتی در سازمان می باشد . اتوماسیون ، حسابداران را تکمیل می کند ، نه جایگزین و آنها را قادر می سازد تا بر جنبه های استراتژیک مانند مدیریت ریسک های مالی ، تحلیل و نقش های مشاوره متمرکز شوند .

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0