• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

نرم افزار حسابداری و صرفه جویی در زمان کاری

نرم افزار حسابداری و صرفه جویی در زمان کاری

چگونه با نرم افزار حسابداری در زمان کاری سازمان صرفه جویی کنیم ؟

در طول ها سال ها ، فناوری جهان و زندگی ما را متحول کرده است ، نرم افزار های حسابداری یکی از موهبت های بزرگی به شمار می رود که پیشرفت تکنولوژی در چند سال اخیر به ما داده است ، نرم افزار حسابداری به عنوان یک موتور ، رشد تجاری سازمان را به صورت دیجیتالی و کارآمد انجام می دهد . پیشتر در مقالات قبلی به مزیت های استفاده از برنامه های حسابداری در کسب و کار پرداختیم و مزیت های برنامه حسابداری را یک به یک معرفی و بررسی مختصری نمودیم در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از مزیت های اصلی استفاده از برنامه حسابداری در کسب و کار خود آشنا کنیم و به صورت تخصصی به بحث در رابطه با صرفه جویی در زمان کاری که یکی از دغدغه های اصلی مدیران کسب و کار می باشد با استفاده از برنامه حسابداری بپردازیم .

مدیریت حساب :

یکی از کارهای اصلی و ضروری هر نرم افزار حسابداری مدیریت و رسیدگی به امور مالی است . این امر به مدیران کسب و کار در مدیریت حساب های دریافتی و پرداختی ها کمک بزرگی می کند . اموری نظیر معاملات با بانک ها ، هزینه ها ، درآمد ها ، مالیات ، دارایی ها ، بدهی ها و بسیاری از موارد دیگر در بازه زمانی مورد نظر نشان بدهد و حتی گزارشی از مجموع این مقادیر ارائه نماید .
به عنوان مثال : نرم افزار حسابداری به طور خودکار گزارش هایی را برای اطمینان از اینکه آیا کسب و کار به اندازه کافی مطالبات برای پرداخت هزینه ها و صورت حساب های آتی را دارد یا مطالبات کافی برای پرداخت این موارد را ندارد تولید می کند و لازمه ی این امر تنها وارد کردن اطلاعات قبض ها به همراه فاکتور مشتری و سررسید ها می باشد.
با انجام این کار ، نرم افزار به سازمان و شرکت ها کمک می کند تا ساعات و زمان حیاتی کسب و کار خود را ذخیره کنند ؛ صرفه جویی در ساعات کاری یک امر ضروری برای شرکت ها در مرحله اولیه است . در صورتی که در روش سنتی یک حسابدار باید ساعت ها زمان را صرف محاسبه دستی این موارد کند در حالی که نرم افزار تمامی وظایف و کل روند حسابداری را ساده می کند . به همین امر در زمان صرفه جویی می کند و به صاحبین کسب و کار این قابلیت را می دهد تا زمان ذخیره شده را در امور مهم دیگری نظیر توسعه کسب و کار استفاده نماید .

مدیریت موجودی کسب و کار  :

مدیریت موجودی نیز یکی از جنبه های حیاتی برای هر کسب و کاری بدون توجه به اندازه آن است . این رویکرد سبب میگردد تا دسترسی ، ذخیره و کسب سود از دارایی ها به صورت سیستم و اتوماتیک انجام پذیرد ، در واقع نرم افزار حسابداری به مدیریت بهتر و کارآمد تر دارایی ها کمک خواهد کرد و ضمنا با توجه با این امر که تمامی موارد را به شکل سیستماتیک و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می دهد در صورت وارد کردن مقادیر صحیح دیتاها و اطلاعات میزان خطای محاسباتی آن به صفر می رسد که همین امر سبب میگردد تا نارضایتی مشتریان از محاسبات اشتباهی ، اتلاف وقت آن ها جلوگیری گردد . یکی از موارد اصلی که شرکت ها و سازمان ها و به طور کلی کسب و کارها را به استفاده از برنامه حسابداری از ابتدا سوق داده باشد .

نرم افزار حسابداری

گزارش های مالیاتی :

طبق قانون کشور تمامی کسب و کار ها موظف هستند تا در زمان تعیین شده ، گزارش های درآمد و سود و زیان و اظهارنامه های مالیاتی خود را به صورت رسمی به سازمان امور مالیاتی و اداری ارائه دهند که محاسبات این امور در زمان مشخص شده یکی از دغدغه های اصلی حسابداران بوده است چرا که در صورت ارائه مدارک به شکل نادرست ( اشتباهات محاسباتی و … ) کسب و کار و سازمان با جریمه های غیرقابل بخشودگی مواجه می شوند که ضرر بزرگی برای کسب و کار می باشد . علاوه بر این مورد ، باید اظهار نامه های مالیاتی از طریق گزارش های نرم افزار های حسابداری ارائه گردد ،اکثر نرم افزارهای حسابداری امروزه این مورد را در برنامه های خود رعایت میکنند ، شرکت افرا سیستم میهن با بررسی تمامی نمونه های خارجی و ایرانی ، برنامه حسابداری خود را به بهترین شکل بهینه نموده است و برای بزرگوارانی که قصد تهیه این برنامه را داشته باشند به صورت تستی نسخه رایگان و بدون محدودیت برنامه را در اختیار قرار می دهد . ( جهت مشاهده ورژن رایگان و تستی و بدون محدودیت برنامه کلیک بفرمایید.)

مدیریت فاکتورها و صورتحساب ها :

نرم افزار حسابداری به مدیران کسب و کار این امکان را می دهد تا فاکتورهایی را که به مشتریان ارائه می دهند و کلیه صورتحساب ها را بدون هیچ اشتباهی آماده کند . نتیجه این کاهش به اصطلاح کاغذ بازی های اداری و علاوه بر آن ثبت داده های مورد اعتماد در رابطه با بدهی ها همراه با افزایش سودآوری شرکت می باشد .
در نظر داشته باشید تعداد زیاد داده ها در روش حسابداری سنتی منجر به افزایش حجم کاغذ ها و سختی در نگهداری و بررسی آن ها نیز می گردد و عملا در صورت افزایش این اطلاعات دیتاها و اطلاعات در روش سنتی به شمت نابودی خواهند رفت که فاجعه ای برای سازمان را رقم می زند .

مدیریت حقوق و دستمزد ها :

نرم افزار های حسابداری این قابلیت را دارند که نیروی کاری را در امور مالی نیز مدیریت کنند ، نحوه استفاده در برنامه حسابداری اصولی به شکلی است که کاربری که حتی دانش تخصصی در امور حسابداری ندارد با رابط کاربری و تجربه کاربری بهینه شده در برنامه حسابداری این قابلیت را داشته باشد تا به راحتی بتواند حقوق ها ، دستمزد ها ، وام ، پاداش ، پیش پرداخت و بسیاری از موارد دیگر را مدیریت کند و علاوه بر آن گزارش کامل از این موارد را به صورت اتوماتیک ارائه دهد .

مدیریت مشتری :

در سطح جهانی شاهد افزایش روز افزون برنامه های حسابداری در بخش مدیریت کسب و کارها می باشیم ، یکی از دلایل این امر ثبت و حفظ امنیت اطلاعات مشتریان توسط این برنامه ها می باشد . اطلاعاتی از قبیل نام مشتریان ، اطلاعات ارتباطی مشتریان ، پرداختی های آن ها و …در برنامه حسابداری به طور کامل ثبت می گردد و دیگر هیچگاه نگران از بین رفتن آن ها یا دسترسی پیدا کردن دیگران به این اطلاعات مهم نخواهید بود .

نرم افزار حسابداری

همگام سازی با حساب های بانکی :

قابلیت جدیدی که در برنامه حسابداری در حال توسعه می باشد ، همگام سازی  ( سینک کردن ) ارتباط برنامه با حساب های بانکی سازمان شما خواهد بود ، با نرم افزار حسابداری میتوانید تمامی تراکنش های سازمان از قبیل پرداخت حقوق ها ، دریافتی و پرداختی های مشتریان و … را به صورت اتوماتیک انجام دهید و دیگر نیازی نیست تا حسابدار به روش سنتی اقدام به محاسبه این موارد و ثبت آن ها در سیستم بانکی کند علاوه بر آن با وارد کردن مقادیر صحیح و دستورالعمل های صحیح دیگر نگرانی بابت خطای انسانی در محاسبات را نخواهید داشت .

جمع آوری کلیه اطلاعات در یک نرم افزار :

اگر شما هم تجربه حسابداری سنتی را داشته باشید ، یکی از معضلات همیشگی دسترسی به اطلاعات ثبت شده قدیمی خواهد بود این امر علاوه بر اینکه با افزایش حجم اطلاعات در طول فعالیت سازمان طاقت فرسا و سخت خواهد بود زمانی به غیر ممکن تبدیل خواهد گشت ، درصورتی که با استفاده از برنامه های حسابداری علاوه بر حفظ امنیت آن ها و حفظ کلیه اطلاعات از بدو شروع کار سازمان ، تنها با استفاده از قابلیت جستجو به راحتی میتوان به تمامی بخش ها از جمله حساب های بانکی ، فعالیت حساب های بانکی ، فروش ها ، فاکتورها و تمامی اسناد دست یابید .

نتیجه گیری : نرم افزار حسابداری زیادی در بازار توسعه پیدا کردند و نمونه های خارجی  ایرانی آن ها بسیار زیاد می باشد ، نحوه کار اکثر این برنامه ها مشابه هم می باشد و تفاوت های جزیی اما گاها کلیدی در مدیریت کسب و کارتان دارند . در شرکت افرا سیستم میهن با بررسی تمامی این موارد سعی نموده ایم برنامه ای بهینه را حتی کاملتر از نمونه های خارجی و رقیبان ایرانی خود در این حوزه برایتان آماده کنیم و با هزینه پایین و مناسب و ارائه مشاوره رایگان سعی نمودیم تا بهترین خدمات را در جهت سهولت بخش حسابداری کسب و کارتان برای شما آماده کنیم . در صورتی که تصمیم دارید برای خرید برنامه حسابداری اقدام کنید حتما قبل از آن نسخه تست برنامه را بررسی بفرمایید . ما به شما نسخه تستی و بدون محدودیت را به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده ایم که از طریق کلیک بر روی برنامه رایگان تستی میتوانید به صورت کامل موارد ذکر شده را بررسی و امتحان نمایید ، در نظر داشته باشید برنامه های حسابداری کمک بزرگی در جهت کاهش هزینه های زمانی و مالی برای مجموعه شما فراهم میکند به شرط آنکه در انتخاب خود از برنامه مناسب کسب و کارتان استفاده نمایید . در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید تنها کافیست با کلیک و تماس از مشاورین ما متخصص ما ، مشاوره رایگان را دریافت نمایید.​