• 021-44299674
  • تهران, ستارخان, خیابان سازمان آب, پلاک 252 واحد 5
  • شنبه تا پنج شنبه: 8صبح - 16:30عصر

مدیریت جریان نقدی با برنامه حسابداری

مدیریت جریان نقدی با برنامه حسابداری

با افزایش و غیرقابل پیش بینی شدن نوسانات بازار ، مدیریت جریان نقدی بیش از هر زمان دیگری مهم شده است . سلامت جریان نقدی یک سازمان و نحوه مدیریت آن به طور معمول جزو عوامل تعیین کننده در موفقیت آن سازمان به شمار می رود . مدیریت جریان نقدی شامل دریافت و کنترل جریان ‌های نقدی ناشی از فعالیت‌ های سرمایه ‌گذاری ، عملیاتی و مالی سازمان است که خود یک جنبه حیاتی از ثبات مالی یک کسب و کار می باشد ، اما نحوه پیشبرد آن به شکلی صحیح می تواند یک چالش برای شرکت ها و سازمان ها به شمار برود . برنامه حسابداری افرا سیستم میهن یک راه حل برای این چالش است .

مدیریت وجوه نقد سازمان چیست؟

مدیریت نقدینگی ؛ فرآیند دریافت و کنترل جریان های نقدی از فعالیت های سرمایه گذاری ، عملیاتی و تامین مالی یک شرکت است که یک جزء حیاتی از ثبات مالی یک سازمان در تجارت است . دلایل زیادی وجود دارد که چرا شرکت ها با مدیریت جریان نقدی مشکل دارند ، مدیریت ضعیف پول نقد در یک سازمان معمولاً ناشی از موارد زیر است :

فقدان مهارت های مدیریت وجوه نقد

دانش ضعیف از چرخه جریان نقدی

درک ضعیف از سود در مقابل هزینه ها و وجوه نقد سازمان

سرمایه گذاری های ناکارآمد

سلامت جریان نقدی یک شرکت و نحوه مدیریت آن به طور معمول از عوامل تعیین کننده در موفقیت سازمان به شمار می روند . بسیاری از شرکت ها می خواهند جریان نقدی خود را با تضمین درآمد و هزینه های برابر برای حفظ سلامت نقدینگی سازمان بهبود بخشند.

در این خصوص توصیه می شود مقاله ” جریان نقدی ” را از طریق کلیک بر روی ( اینجا ) مشاهده بفرمایید .

مدیریت جریان نقدی با برنامه حسابداری

اهمیت مدیریت صحیح جریان نقدینگی چیست؟

مدیریت جریان نقدینگی یکی از چالش برانگیزترین جنبه های اداره یک کسب و کار می باشد و اشتباهات مدیریت جریان نقدی ممکن است منجر به بدهی بیش از حد یا حتی ورشکستگی سازمان شود . بر اساس تحقیقات بانک ایالات متحده ، مدیریت ضعیف جریان نقدی باعث 82 درصد شکست کسب و کارهای کوچک می شود . این شرکت های کوچک به دلیل مدیریت ضعیف پول نقد از کار افتاده اند زیرا برنامه حسابداری مناسبی برای مدیریت سرمایه سازمان خود نداشتند .

چالش هایی که کسب و کارها بدون نرم افزار اختصاصی مدیریت وجوه نقد و حسابداری با آن مواجه هستند شامل :

امتیاز اعتباری ضعیف برای برند سازمان :

اگر سازمانی با کمبود نقدینگی مواجه شود ، ممکن است مجبور شود به وام‌ ها روی آورد یا وجوه پرداختی خود به تامین‌ کنندگان و بانک ‌ها را دیرتر از موعد پرداخت کند که در نتیجه آن ، شامل پرداختی های اضافی مانند هزینه های دیرکرد قبوض یا وام ها می شود علاوه بر این پرداخت های دیرهنگام می تواند امتیاز اعتباری برند کسب و کار را کاهش دهد که منجر به چالش های بیشتری برای واجد شرایط بودن برای وام ها و مزایای حساب اعتباری می شود .

آشتی های تاخیری یا نادرست :

تطبیق صورت حساب ها و اسناد مالی سازمان توسط عوامل بسیاری ، از جمله زمان صرف شده برای تکمیل پرداخت ها و عدم ارسال اطلاعات همراه با پرداخت با چالش هایی روبرو می شود . این سناریو زمانی چالش برانگیز تر می شود که تغییرات ارز و پرداخت های فرامرزی نیز در صورت حساب ها نیز در نظر گرفته می شود . علاوه بر این ، وجود سیستم های مدیریت پول نقد دستی منجر به حسابرسی و گزارشگری مالی نادرست نیز میگردد .

تصمیم گیری ضعیف برای سناریو های مختلف :

عدم قطعیت و گزارش دهی نادرست ؛ دو موضوع اصلی برای مدیریت ضعیف وجوه نقد سازمان و جریان نقدی آن می باشد که در نتیجه ، شناسایی مشکلات یا پیش بینی های مالی می تواند در این حال چالش برانگیز تر باشد . این امر تخصیص بودجه در مواقع چالش برانگیز را دشوارتر می کند.  گاهی اوقات فرصت های رشد نیز ممکن است از دست بروند زیرا شرکت قادر به تشخیص مازاد نقدی از قبل نیست .

کدام ابزار برای مدیریت جریان نقدی یک کسب و کار بهترین است؟

بسیاری از گزینه های مختلف مدیریت پول نقد در دسترس هستند . این فناوری ها توسط شرکت های پیشرفته برای مدیریت پول نقد مورد استفاده قرار می گیرند :

اتوماسیون ( خودکارسازی ) :

یک نرم ‌افزار مدیریت خودکار جریان نقدی ( برنامه حسابداری هوشمند ) ، به‌ طور یکپارچه با چندین منبع مانند : درگاه‌های بانکی و صفحات گسترده ( اکسل ) برای استخراج و جمع ‌آوری خودکار داده‌ ها ، تراکنش ‌های بانکی و سایر داده‌ های مورد نیاز برای پشتیبانی از موقعیت ‌یابی سلامت مالی متصل می‌ شود . علاوه بر این ، اتوماسیون به شما امکان می ‌دهد صورت حساب ‌های بانکی و امور مالیاتی را بر طبق قوانین پیش ببرید  و مغایرت ها را به راحتی پیدا و حل کنید .

API  ها ( رابط های برنامه نویسی )  :

API ها به هر بانک به طور مستقلی متصل می شوند تا فایل ها را در قالب های مختلف پردازش کنند . علاوه بر این ، تراکنش ‌ها را می ‌توان به ‌طور خودکار بر اساس بانک ، حساب، منطقه دسته ‌بندی کرد و افراد می ‌توانند آن‌ ها را در قالب ‌فرمت هایی که مایل هستند تغییر دهند و مشاهده کنند .

کاهش هزینه های سازمان :

نرم افزار تخصصی مدیریت خزانه افرا سیستم میهن شما را قادر می سازد تا هزینه های غیر ضروری را حذف کرده و خطرات مالی سازمان را کاهش دهید . می‌ توانید حساب ‌های بانکی را با جزئیاتی از جمله مانده‌ های پس ‌انداز و وام و تاریخچه تراکنش ‌ها مشاهده بفرمایید .

جهت توضیحات بیشتر در خصوص برنامه مدیریت خزانه داری افرا سیستم میهن ( اینجا ) راکلیک بفرمایید .

مدیریت جریان نقدی با برنامه حسابداری

پردازش ابری :

پردازش های ابری هزینه ها ، دارایی ها ، فروش و خرید های سازمان را ردیابی می کنند . از این رو ، دید 360 درجه ای را به امور مالی شرکت ارائه می دهند ، برنامه حسابداری با قابلیت پردازش ابری با گزارش های دقیق مالی به شرکت کمک می کند تا چالش های مالی را حل کند . همچنین از آنجایی که آنلاین است ، می توانید از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید .  علاوه بر این ، سیستم‌ های ابری برای مدیریت وجوه نقد و سرمایه سازمان ، پردازش داده ها و فضای مورد نیاز برای مدیریت حجم عظیمی از داده‌ های مالی را ارائه می دهند .

 بهترین روش برای مدیریت موثر جریان نقدی :

شرکت ها به درک جامعی از اهمیت جریان نقدی خود و رویکردی عملی ، عمیق و مبتنی بر داده برای انجام این وظایف مهم تجاری نیاز دارند . از این رو ، کسب و کارها باید بهترین شیوه ها را برای مدیریت پول نقد دنبال کنند که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم :

بر بهترین برنامه حسابداری و مدیریت جریان نقدی سرمایه گذاری کنید :

ویژگی‌های ضروری نرم‌افزار مدیریت وجوه نقد مدرن شامل بهبود مدیریت داده ‌ها ، تجزیه و تحلیل ، هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون فرآیند است .

جمع آوری ، سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده های مالی سازمان برای شفافیت ، دقت و مشاهده کامل وجوه نقد برای ساده کردن تمام فرآیندهای تجاری بسیار مهم است . بدون مشاهده وجه نقد مناسب ، شرکت قادر به تجزیه و تحلیل مناسب نخواهد بود که چه مقدار پول برای پوشش هزینه های عملیاتی مورد نیاز هزینه شده است ، مانند:

پرداخت حقوق به کارمندان و فروشندگان

اتخاذ تصمیم برای سرمایه گذاری های استراتژیک یا رسیدگی به مشکلات نقدی

آگاهی مالی را تقویت کنید :

کسب ‌و کار ها باید اطمینان حاصل کنند که تمامی نیروهای سازمان از مدیرعامل گرفته تا مدیران تجاری در حساب ‌های پرداختی و دریافتی ، اهمیت مدیریت خوب جریان نقدی را برای به حداکثر رساندن سرمایه در گردش خود درک خواهند کرد . مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک ، هر شرکتی برای بقا و توسعه باید مدیریت مالی موثری داشته باشد که این امر مستلزم سازماندهی ، کنترل و نظارت بر منابع مالی است تا سازمان را قادر سازد به اهداف پیش روی خود دست یابد.

برای آگاهی مالی ، تیم خزانه داری باید روند فرآیند مالی را به خوبی مشاهده کند و از برنامه های خزانه داری و امور مالی آگاه باشد . شرکت ها همچنین باید مدیریت حساب های دریافتی خود را به طور مکرر دنبال کنند تا عملکرد و زمینه های بهبود آنها را درک کنند همچنین آنها باید جریان های نقدی را به طور دقیق پیش بینی کنند تا روندها ، بی نظمی ها و فصلی را شناسایی کنند و بهتر برای یک بحران آماده شوند.

توصیه می شود در این خصوص مقاله ” مدیریت حساب های دریافتی ” را از ( اینجا ) مطالعه بفرمایید .

مدیریت جریان نقدی با برنامه حسابداری

مدیریت موجودی را ساده کنید :

بیکار ماندن موجودی در انبارهای شرکت برای شرکت سودی به همراه ندارد . از آنجایی که ارزش چنین پولی افزایش نمی ‌یابد، بسیاری از آن به عنوان پول «ضایع» یا وجوه بیکار سازمان یاد می ‌کنند .

اگر شرکتی پول نقد اضافی در دست داشته باشد ، ممکن است از آن برای سرمایه گذاری در تجهیزات جدید ، افزایش شعبه یا سایر دارایی های ثابت استفاده کند که ظرفیت تولید آن را افزایش می دهد . فرض کنید یک شرکت تصمیم می گیرد که پول را در یک پروژه بلند مدت سرمایه گذاری نکند. در چنین مواردی ، می‌توانند از آن برای پرداخت کالاها ، پیش  ‌پرداخت قبوض مانند اجاره یا بیمه، یا هر هزینه دیگری که برای اداره یک کسب‌ و کار به صورت روزانه ضروری است استفاده کنند .

انعطاف پذیری ، بهبود مستمر و سازگاری کسب و کار را در اولویت قرار دهید :

اگرچه رقابت شدیدی در اقتصاد جهانی وجود دارد ، اما مهمترین رقیب یک شرکت در این رقابت خودش به حساب می آید تا با بهینه سازی روزمره فرآیند های خود در این عرصه به موفقیت دست یابد . شرکت ‌هایی که عملیات ، امور مالی ، منابع استراتژیک و سایر رویه‌ های تجاری خود را بررسی می ‌کنند ، می ‌توانند راه ‌های جدیدی را برای به حداکثر رساندن بازدهی سازمان بیابند و در عین حال با کاهش هزینه‌ ها با ارزیابی و بهبود فرآیند مالی سازمان را در مسیر هموار تری قرار دهند .

ویژگی های برتر در برنامه حسابداری و مدیریت خزانه داری سازمان :

ادغام یکپارچه ( SYNC ) شدن با چندین سیستم داخلی سازمان ، درگاه بانکی و …

ترکانش های مالی سازمان به صورت خودکار انجام می دهد مانند : حساب های دریافتی و حساب های پرداختی ، مالیات ، حقوق و دستمزد

تطبیق خودکار اسناد بانکی و مالیاتی

نشان دادن وجوه نقد و سرمایه سازمان به صورت لحظه ای

اتصال بین بانکی قابل اعتماد

بهینه سازی رابط کاربری

کشف و پیشگیری از تقلب در فاکتور و صورت حساب ها و اسناد مالی

ارائه گزارش های مالی روزانه و لحظه ای

مزایای برتر نرم افزار مدیریت پول نقد

برخی از مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت جریان نقدی به شرح زیر است:

مشاهده پول نقد در زمان واقعی و صرفه جویی در زمان با جمع آوری خودکار داده ها

یک سیستم مدیریت نقدی ورودی ها و هزینه ها را ثبت می کند. این امکان دسترسی بی‌درنگ به تمام حساب‌های بانکی براساس کشور، ارز یا بانک را فراهم می‌کند. از این رو، یک بررسی کلی سریع مالی امکان پذیر است.

گزارش گیری پیشرفته

همه افراد در سازمان می توانند از گزارش های پیشرفته برای دریافت سریع و آسان بینش عمیق تر از داده های تجاری استفاده کنند. کسب‌وکارها می‌توانند گزارش‌هایی تولید کنند که اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، آنها را با نیازهای کاربران خاص تطبیق می‌دهد و روند گزارش‌دهی را خودکار می‌کند.

تطبیق خودکار کارایی داده ها را بهبود می بخشد

سوابق حسابداری و صورتحساب های بانکی در نتیجه اشتباهات تراکنش از هم جدا می شوند. کسب‌وکارها می‌توانند آن مشکلات تراکنش را با استفاده از تطبیق بانکی پیدا کنند. هدف تأیید این است که هر تراکنش در صورت‌حساب بانکی با داده‌های نگهداری شده توسط کسب‌وکار مطابقت دارد. مزایای تسویه حساب بانکی به شرح زیر است:

صحت معاملات و ثبت دفتر کل را تضمین می کند.

این به تشخیص و پیشگیری زودهنگام تقلب کمک می کند.

تاخیرهای احتمالی در بررسی و ترخیص را تشخیص می دهد.

دسترسی سریع تر به داده ها و تصمیم گیری شفاف :

درآمد و هزینه های شرکت به راحتی در برنامه حسابداری و مدیریت جریان نقدی افرا نشان داده می شود . تیم های خزانه داری می توانند به راحتی برای تجزیه و تحلیل این اسناد و تعیین وضعیت و سلامت مالی سازمان استفاده کنند .

در شرکت افرا سیستم میهن کارشناسان مالی و برنامه نویسی سازمان ، با بررسی اکثر برنامه های داخلی و خارجی مدیریت مالی و حسابداری ، بهترین برنامه حسابداری را برای مدیران کسب و کار طراحی و توسعه داده اند . رابط کاربری برنامه حسابداری افرا به نحوی طراحی و توسعه داده شده است تا عزیزانی که تجربه و  تخصصی در برنامه های مالی و حسابداری نداشته اند بتوانند به راحتی از طریق فیلم های آموزشی قرار گرفته شده بر روی سایت آپارات ( ورود به کانال آپارات افرا سیستم میهن ) و سایت مجموعه افرا سیستم میهن ، مدیریت مالی کسب و کار خود را انجام دهند .
در صورتی که هرگونه چالشی از انتخاب برنامه حسابداری متناسب با کسب و کار خود یا نحوه کار با برنامه داشته باشید . کارشناسان افرا به صورت رایگان گام به گام در کنار شما خواهند بود ؛ برای تماس و مشاوره رایگان با کارشناسان افرا سیستم میهن می توانید ( اینجا ) را کلیک کنید .
نکته : در اتخاب برنامه حسابداری متناسب کسب و کار خود به سراغ برنامه هایی بروید که قبل از خرید به شما ورژن تستی را ارائه دهند تا از امکانات برنامه و بهینه بودن رابط کاربری را اطمینان حاص کنید .
در شرکت افرا سیستم میهن مفتخریم تا قبل از اقدام به خرید شما عزیزان برای تهیه برنامه حسابداری ” نسخه رایگان و بدون محدودیت ” برنامه حسابداری افرا را به صورت تست در اختیار شما قرار دهیم .
برای دریافت این نسخه می توانید ( اینجا ) را کلیک بفرمایید .