مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج (۱)

مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج (۱)
مقایسه سیستم حسابداری افرا با سیستم‌های حسابداری رایج
در این سری از گفتارها قصد داریم سیستم حسابداری افرا را با سیستم‌های حسابداری رایج و پر استفاده بازار مقایسه نمائیم .
ابتدا به ویژگیهای عمومی سیستم حسابداری افرا می پردازیم :
همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد هر سیستم مالی دارای یکسری ویژگی و خصوصیات الزامی می باشد تا بتواند مورد استقبال کاربران قرار گیرد .
در سیستم حسابداری افرا نیز مانند تمامی سیستم‌های حسابداری یکسری فرم ها جهت ثبت اطلاعات پایه وجود دارد . فرمهای تعریف کدینگ حسابها از سطح گروه تا سطح تفصیلی در سیستم افرا موجود می باشد . همچنین امکان تعریف اشخاص ، شرکتها ، حسابهای جاری ، مراکز هزینه و پروژه ها بصورت عمومی نیز وجود دارد . بصورت عمومی یعنی در تمامی زیر سیستم ها قابل استفاده می باشد . در واقع وقتی اطلاعاتی بصورت عمومی تعریف میشود مانند مراکز هزینه ، در سایر سیستم ها نیز قابل استفاده می باشد.
در واقع اسناد باـشماره عطف ثابت در سیستم ثبت شده و میتوانند در بازه‌های مختلف توسط شماره گذاری اسناد حسابداری مجدد سورت شود تا زمانی که اسناد دائم گردد و دیگر شماره اسناد قابل تغییر نمی باشد . در هر صورت شماره عطف تغییر نمیکند و می تواند مبنای پیگیری قرار گیرد . شماره فرعی هم یک شماره دلخواه جهت پیگیری‌های آتی می باشد : مانند شماره قرارداد
یکی از ویژگی خاص افرا در تمامی فرمهای اطلاعات پایه و صدور سند ، امکان دریافت اطلاعات از انواع فایلهای اکسل ، اکسس و سایر فایلهای بانک اطلاعاتی می باشد . بر خلاف یکسری نرم افزار ها که نیاز به فرمت مشخص و خاص برای دریافت اطلاعات می باشند ، سیستم افرا هیچ گونه قالب و فرمت مشخصی ندارد و هرگونه فایلی باـتوجه به ستونهای اطلاعات قابل دریافت می باشد .
علاوه بر امکان دریافت انواع فایل ، امکان ورود اطلاعات خاصی از فایل را می توان ویژگی دیگر نرم افزار دانست . مثلا شما در یک سند حسابداری می توانند تنها شرح ردیف ها را از فایل اکسل دریافت نمائید و سایر اطلاعات را بعدا وارد نمائید .
یکی دیگر از ویژگی خاص نرم افزار امکان تکثیر اطلاعات در داخل تمامی فرمها می باشد . صرف نظر از نوع فرم و نوع اطلاعات شما در نرم افزار افرا بر خلاف سایر نرم افزارها ، در تمامی فرم ها می توانید باـانتخاب ردیف ها ، آنها را تکثیر نمائید . مثال آن را می تواند کپی ردیفهای یک سند به سند دیگر می باشد .
مطمئنا برای شما اتفاق میفتند که بخواهید جمع ارقام را در چند ردیف مشاهده نمائید . این یکی از ویژگی سیستم افرا می باشد . در این حالت شما صرف نظر از نوع فرم می توانید باـانتخاب ردیف ها ، جمع ارقام ستونها را مشاهده نمائید مثلا در سند حسابداری جمع بدهکار و بستانکار چند ردیف را مشاهده نمائید .
سایر بخشهای ضروری سیستم حسابداری شامل گزارشات دفاتر ، عملیاتهای پایان سال (بستن حسابهای سود و زیانی و حسابهای ترازنامه ای) نیز در نرم افزار افرا موجود می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران پنهان خواهند شد برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • Custom attributes
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0